آخرین خبرها از پروژه‌های اولویت‌دار ریلی/افتتاح راه‌آهن ارومیه در سال ۹۶
آخرین خبرها از پروژه‌های اولویت‌دار ریلی/افتتاح راه‌آهن ارومیه در سال ۹۶

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدیدهای اخیر معاون رییس جمهور از پروژه‌های ریلی کشور، اظهار کرد: در جریان بازدیدهای دکتر نوبخت از دو پروژه مهم ریلی میانه به تبریز و مراغه به ارومیه آخرین وضعیت تحولات آنها مورد بررسی قرار گرفت و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد پیگیری‌های لازم […]

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدیدهای اخیر معاون رییس جمهور از پروژه‌های ریلی کشور، اظهار کرد: در جریان بازدیدهای دکتر نوبخت از دو پروژه مهم ریلی میانه به تبریز و مراغه به ارومیه آخرین وضعیت تحولات آنها مورد بررسی قرار گرفت و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد پیگیری‌های لازم برای رساندن اعتبار به این طرح‌ها را انجام خواهد داد.

وی در مورد آخرین وضعیت خط میانه به تبریز توضیح داد: این مسیر یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی کشور و اتصال به شبکه اروپاست. این خط در دو مسیر ۲۰۰ کیلومتری رفت‌ و برگشت ساخته می‌شود و انتظار ما این است که با رسیدن اعتبارات لازم با سرعتی بیشتری تکمیل می‌شود.

مدیر کل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت درباره‌ی آخرین وضعیت آورده‌های مالی دولت در این پروژه نیز گفت: تاکنون حدود ۶۷ میلیارد تومان برای این طرح تزریق صورت گرفته و در اعتبارات آینده نیز مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با رسیدن این مبلغ می‌توان انتظار داشت سرعت تکمیل کار به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

احمدی اضافه کرد: در حال حاضر مرحله ریل‌گذاری حدفاصل میانه تا بوستان‌آباد آغاز شده و پیش‌بینی ما این است که به‌زودی فاز بعدی ریلی تا تبریز نیز به مرحله اجرا برسد. در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید می‌توان انتظار داشت تا نیمه سال آینده بخش میانه یا بوستان‌آباد به بهره‌برداری نهایی برسد.

وی درباره آخرین وضعیت راه‌آهن مراغه – ارومیه نیز توضیح داد: فاز نخست این طرح که مسیر میاندوآب تا مهاباد را در بر می‌گیرد برای افتتاح آماده شده و در آینده نه چندان دور با حضور مسوولان به بهره‌برداری می‌رسد. نقش نقده تا ارومیه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کرده است.

مدیر کل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت درباره‌ی منابع مالی تخصیص داده شده برای این بخش نیز، اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه راه‌آهن ارومیه ارائه شده که تخصیص نهایی آن می‌تواند جنبه بسیار مثبتی در پیگیری بخش‌های باقی‌مانده این مسیر داشته باشد.

به گفته احمدی، در صورت رسیدن منابع مالی لازم و حرکت طبق برنامه‌ریزی‌ها می‌توان انتظار داشت خط ریلی ارومیه و ایستگاه این شهر در سه ماهه نخست سال آینده به بهره‌برداری نهایی برسد.

وی خاطر نشان کرد: تمام اولویت دولت این است که بحث اتصال پنج استان باقی‌مانده به شبکه ریلی کشور را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اجرا برسانند. وعده دکتر نوبخت و در نظر گرفتن ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار خاص برای بخشی از پروژه‌ها که حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن به عرصه ریلی اختصاص می‌یابد این امید را به وجود آورده که با بهبود شرایط مالی، سرعت کار برای افتتاح پروژه‌های باقی‌مانده افزایش یابد.

انتهای پیام