اجازه پایمال شدن حقوق کشته‌شدگان حادثه ریلی را نخواهیم داد/ نگاه دولت سوداگرانه است/ سوءاستفاده دزدان از اعتماد مردم در شورای شهر
اجازه پایمال شدن حقوق کشته‌شدگان حادثه ریلی را نخواهیم داد/ نگاه دولت سوداگرانه است/ سوءاستفاده دزدان از اعتماد مردم در شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی عصر امروز در نشست بررسی کارنامه چهار ساله دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی در این چهار سال در کشور روی داده، اظهار داشت: اگر بخواهیم در مورد دولت صحبتی کنیم بهترین معیار بیانات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی عصر امروز در نشست بررسی کارنامه چهار ساله دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی در این چهار سال در کشور روی داده، اظهار داشت: اگر بخواهیم در مورد دولت صحبتی کنیم بهترین معیار بیانات مقام معظم رهبری است که مهم‌ترین آن دیدار مقامات دولتی در چند نوبت با ایشان بوده است.

وی ادامه داد: در این دیدار مقام معظم رهبری ۱۵ بند را تعیین کرده‌اند که اگر به بیانات ایشان طی سالیان سال توجه کنیم متوجه خواهیم شد همه بیانات یک فصل مشترک و آن اقتصاد مقاومتی و عمل به آن بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: برای کشوری که بیشترین تأمین هزینه‌هایش از نفت است، اگر بخواهیم کمترین درآمد برای نفت داشته باشد نیاز به راهبردهای اساسی داریم، وقتی در قانون سال ۹۶ بیشترین سهم به مالیات داده می‌شود باید راهبردهای اتخاذ شده اصولی و مطلوب باشد تا ضربه‌ای به مردم نخورد.

وی اضافه کرد: وقتی می‌بینیم درآمد کشور بسیار کم است و به دنبال راهکاری برای آن هستیم، باید دولت برخی از هزینه‌های خود را کاهش دهد تا از این گلوگاه عبور کنیم و این نکته مهمی است که دولت چه میزان در این خصوص اهتمام داشته است.

بیگی به یکی از آفت‌های مهم کشور از جمله قاچاق اشاره کرد و متذکر شد: وقتی فردی کار تولیدی را شروع می‌کند و باید ۲۸ درصد سود تسهیلانی را دریافتی را باید پرداخت کند بدهد به انضمام ۶ درصد جریمه و ۹ درصد مالیات ارزش افزوده در کنار قبض‌های آب، برق، گاز، و تلفن و هزینه‌های جاری دیگر که قطعاً این تولید‌کننده نمی‌تواند سود بالای پنجاه درصد داشته باشد و از این‌رو تولید داخلی بی‌ارزش شده و قاچاق کالا پراهمیت می‌شود.

وی در همین راستا افزود: دولت چه کاری برای تولید داخلی و اتکا به توانمندی داخلی مطابق با منویات مقام معظم رهبری انجام داده است؛ آیا کاری انجام داده‌اند که در کارخانه‌های تولیدی بسته نشود؟

استاندار سابق استان آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: همه این بی‌توجهی‌ها منجر به افزایش بی‌کاری و معضلات اجتماعی شده است.

وی همچنین به دوران استانداری خود که در آن نعمت‌زاده طرح شبنم را ملغی کرد، اشاره و افزود: وقتی از وی پرسیده شد که دلیل لغو این طرح چیست، با جواب اینکه در آن هولوگرام‌ها را جعل می‌کردند و ماموران نمی‌توانستند شناسنامه کالا را به دست آورند،روبه‌رو شدیم.

بیگی ابراز داشت: این راه مبارزه با جعل نیست بلکه روش‌های دیگری از جمله مجازات نیز وجود دارد و نباید پول را از مدار اقتصادی خارج کنند.

وی همچنین با بیان اینکه اگر دولت برای رفع برخی از هزینه‌ها قوانینی را ایجاد کند، نباید بار اضافی بر دوشش بگذارد، گفت: مثلاً اگر بخواهد از محل جریمه خودروها سالانه ۶ هزار میلیارد تومان دریافت کند، باید سالانه خودروها به میزان زیادی جریمه شوند و این مسئله نیز وجود دارد که برخی از خودروها در محل دور دست هستند و سهم جریمه آنها نیز اضافه به سهم خودروهای قابل دسترس خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین به بیان مشکل یکی از جوانان در دیدار مردمی خود اشاره کرد و گفت: این جوان با توجه به اینکه به دلایل رسیدگی به خانواده پیر خود هشت سال از خدمت سربازی غایب بود اکنون ۱۵ میلیون جریمه شده و طبق بررسی‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) این جوان توانایی پرداخت این میزان پول را ندارد و از این‌رو فرد را به بانک معرفی کردند و بانک نیز با دریافت سفته وی را ۲۰ میلیون بدهکار کرده و ۱۵ میلیون را پرداخت کرده است.

دولت نه تنها کاری برای جوانان نکرده بلکه آنان را بدهکار نیز کرده است

وی ادامه داد: وقتی آخوندی معتقد است که مسکن مهر امری مزخرف است، باید به این توجه کند که چه بسترهایی برای جوانان آماده کرده و نه‌تنها هیچ اقدامی برای جوانان نکرده‌اند بلکه آنها را بدهکار نیز می‌کنند.

بیگی بیان داشت: باید ما مسؤولان خود را جای جوانان بگذاریم، باید بدانیم این حقوق دستمایه حقوق نجومی یک فردی است که آن حقوق را سهم خود از سفره انقلاب می‌داند.

متاسفانه نگاه دولت یک نگاه سوداگرانه بوده و نگرش مادی دارد

بیگی با تأکید بر اینکه متاسفانه نگاه دولت یک نگاه سوداگرانه بوده و نگرش مادی دارد، تصریح کرد: اگر به راهپیمایی اربعین توجه کنیم متوجه خواهید شد که وقتی ۳ میلیون زائر از ایران به سمت کربلا حرکت می‌کند، نگاه مادی‌گرانه دولت وجود داشت و از هر فرد ۲۵ هزار تومان پول دریافت کردند که در مجموع ۷۵ میلیارد تومان می‌شود.

وی با ابراز تاسف از گفته‌های وزیر راه در خصوص اینکه مسافران قطار تبریز به مشهد بیمه بودند، افزود: امید است این گفته‌ها سهو لسانی بوده باشد، وزیری که جان مردم را با کالا مقایسه می‌کند دیگر حرفی برای گفتن در این خصوص وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به استیضاح آخوندی اشاره کرد و گفت: در کمیسیون عمران به صورت مجددانه به‌دنبال استیضاح وزیر هستیم تا پاسخگوی برخی از مسائل باشد و مردم استان مطمئن باشند اجازه پایمال شدن حقوق کشته‌شدگان حادثه ریلی را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه در موضوع خصوصی‌سازی در دولت خاتمی و هاشمی اتفاقاتی است که افتاده و امروزه روشن شده، اظهار کرد: فردی به نام سعیدنژاد در زمان خاتمی که مسؤولیتی نیز داشت و اکنون مدیرعامل کشتیرانی کشور است، بیشترین سهام لوکوموتیو و مسائل ریلی را داراست.

بیگی اذعان داشت: الان انگشت‌ اتهام در حادثه ریلی به سمت کارگر متصدی دستگاه ATC است ولی باید توجه کنیم وقتی سیستمی ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه برای کشور داشته و تعهد خدمت‌رسانی دارد، بیش از چهار هزار خطا دارد، آن متصدی هیچ گناهی ندارد و ایراد از مسؤولان رده بالاست که آن را بی‌ایراد معرفی کرده بودند و الان گناه خود را گردن یک کارگر می‌اندازند.

وی خطاب به اینکه قائم مقام راه‌آهن ۲۰ درصد سهام را در راه‌آهن را دارد، گفت: ما به‌دنبال آن هستیم که سامانه خریداری شده و مطمئن از نظر شما چرا پاسخگو نیست و حالا چرا این فاجعه بزرگ را خطای انسانی فقط دانسته‌اید، حتی خود ترکان که مسؤول بررسی این حادثه بود در نهایت خطای انسانی را عامل اصلی دانسته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اطلاع دقیق از این حادثه می‌توان به گفت‌‌وگوی آقای خراسانی مدیرعامل راه‌اهن خراسان در خبرگزاری فارس دقت کنید که در آن علناً میزان خطاهای داده شده سیستم ATC را بیش از ۴ هزار بیان کرده است و آن را مسئله عادی برای راه‌آهن کشور دانسته است.

وی همچنین به اقدامات دولت در خصوص این حادثه اشاره کرد و گفت: وقتی سخنرانی مطهری لغو می‌شود، دولت به‌صورت جدی پیگیر مسئله است ولی متاسفانه در این حادثه عظیم و اسفناک یک روز عزای عمومی در کشور اعلام نشد.

بیگی اینکه حادثه ریلی خطای انسانی عنوان شده است، این توهین به شعور مردم است، گفت: برخی از نمایندگان مناطق ترک‌نشین نیز باید به این مسئله توجه کنند و مسائل برخی دیگر از نمایندگان در اولویت آنها قرار نگیرد.

وی در خصوص پرسش‌ها از شورای شهر تبریز و اختلاس‌های اخیر در استان گفت: نایب رئیس مجلس در این خصوص اعتقاد داشتند چرا باید آنها را دستگیر کرد ولی من معتقد هستم این افراد دزدانی هستند که از اعتماد مردم سوءاستفاده کرده‌اند.