ابراز انزجار نمایندگان مناطق ترک نشین مجلس از حرکت تماشاگرنماهای فوتبال استقلال – تراکتورسازی
ابراز انزجار نمایندگان مناطق ترک نشین مجلس از حرکت تماشاگرنماهای فوتبال استقلال – تراکتورسازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»،‌ درجریان  برگزاری دیدار دو تیم استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، گروهی تماشاگرنما شعارهای ساختار شکنانه در راستای تجزیه طلبی سردادند که این موضوع واکنش نمایندگان مناطق آذری زبان مجلس شورای‌اسلامی را در پی داشته است. خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران‌تسنیم«پویا» در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»،‌ درجریان  برگزاری دیدار دو تیم استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، گروهی تماشاگرنما شعارهای ساختار شکنانه در راستای تجزیه طلبی سردادند که این موضوع واکنش نمایندگان مناطق آذری زبان مجلس شورای‌اسلامی را در پی داشته است.

خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران‌تسنیم«پویا» در گفت‌وگو با تعدادی از نمایندگان مناطق آذری زبان مجلس،مواضع و نظرات آنهارا در این باره جویا شده است .

میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای‌اسلامی با ابراز انزجار از رفتار این گروه تماشاگرنما، این اقدام را خلاف روند وحدت و یکپارچگی ملی خواند و آن راشدیدا محکوم کرد.

وی بابیان اینکه همه ما ایرانی و مسلمان هستیم،گفت:اینگونه اقدامات به نفع نظام و آذربایجان نیست و موضوع در جلسه فراکسیون مناطق آذری زبان مجلس مطرح خواهد شد.

محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس نیز گفت: اینگونه اقدامات از سوی عده‌ای فرصت طلب در جهت ایجاد تفرقه در کشور انجام می‌گیرد و قطعا فراکسیون مناطق ترک نشین مجلس آن را محکوم می‌کند.این افراد فقط به دنبال مقاصد شوم سیاسی خود هستند.

معصومه آقا پور نماینده مردم شبستر در مجلس بابیان اینکه تمام ما ایرانی هستیم و هر اقدامی که انجام می دهیم باید در راستای سربلندی جمهوری‌اسلامی باشد،تاکید کرد:در دوران دفاع مقدس تمام اقوام ایرانی دوشادوش یکدیگر در مقابل دشمن ایستادند و در آن زمان هرگز مسائل قومی مطرح نبود و مردم غیور آذربایجان با تقدیم شهدای فراوان در دوران جنگ پایبندی خود به انقلاب و نظام را ثابت کرده‌اند.

سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس ضمن محکوم کردن رفتار مذکور ،تصریح کرد:این افراد عده‌ای خود فروخته هستند و باید توسط دستگاههای امنیتی با آنها برخورد شود و فراکسیون مناطق ترک نشین مجلس این اقدامات را  قطعا محکوم می‌کند. 

وی افزود: در طول تاریخ ایران هیچگاه مردم آذربایجان اقدامی در راستای تجزیه طلبی انجام نداده‌اند و در جریان انقلاب اسلامی هم  قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، خاطرنشان کرد:مردم آذربایجان از اولین کسانی بودند که با راه‌اندازی قیام ۲۹ بهمن تبریز نقش موثری در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی داشتند و ما هیچ وقت رشاداتها وایثار رزمندگان لشکر عاشورا و سردارانی همچون شهید باکری را فراموش نمی کنیم.

وی افزود:این موضوع قطعا در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح و پیگیری خواهد شد و ما ازمراجع ذیربط می خواهیم از صورت‌گرفتن چنین حوادثی جلوگیری کنند.