تک‌نرخی شدن ارز یکی از سیاست‌های دولت است
تک‌نرخی شدن ارز یکی از سیاست‌های دولت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگاران به توقف احداث آزادراه تبریز-بازرگان اشاره کرد و اظهار داشت: هفته گذشته با حضور و پیگیری استاندار آذربایجان شرقی که با وزارت راه و شهرسازی و برنامه‌ و بودجه برگزار شد با تصمیمات آن […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگاران به توقف احداث آزادراه تبریز-بازرگان اشاره کرد و اظهار داشت: هفته گذشته با حضور و پیگیری استاندار آذربایجان شرقی که با وزارت راه و شهرسازی و برنامه‌ و بودجه برگزار شد با تصمیمات آن جلسه امیدواریم که این طرح مهم به سرانجام برسد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه با کارشکنی مدیران میانی برخی وزارتخانه‌ها پیمانکار ترکیه‌ای این پروژه منصرف شده و پیمانکارن داخلی هم توان مالی و امکاناتی چنین پروژه بزرگی را ندارند چه تمهیداتی اندیشیده‌اید افزود: برای اجرای این پروژه پیمانکار و گزینه جایگزین داریم که با برطرف شدن مشکلات آن این پروژه آغاز می‌شود.

سخنگوی دولت موضوع توقف سرمایه‌گذاری خارجی در احداث ۵ نیروگاه تولید برق در آذربایجان شرقی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: با مصوبه شورای اقتصاد در صورتی که مشکل تأمین خوراک گاز و غیره برطرف شود روند حضور سرمایه‌گذار خارجی تسهیل می‌شود و می‌تواند کار خود را آغاز کند که برای این موضوع نیز پیگیر هستیم.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه تک‌نرخی شدن ارز را هم یکی از سیاست‌های دولت دانست و ابراز داشت: این موضوع در نخستین فرصت مناسب که آثار سوء اقتصادی نداشته باشد و یا به حداقل برسد اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگری از پاسخ به سؤال خبرنگاران موضوع حذف یک صفر از پول ملی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد بانک مرکزی در دولت بررسی شد و به صورت لایحه به مجلس ارسال شد که باید منتظر تصمیم مجلس باشیم.

نوبخت با اشاره به اثرات این اقدام تصریح کرد: این تصمیم برای آسان‌تر شدن مبادلات مردم بود چرا که در خرید و فروش به تومان مبادله می‌کنند ولی در نوشتار و اسناد به‌صورت ریالی بود ضمن اینکه بزرگ بودن اعداد در اسناد دولتی هم قدری تسهیل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه بودجه عمرانی استان کی به‌صورت کامل واریز می‌شود ابراز داشت: در سال ۹۵ بودجه عمرانی استان‌ها ۷ هزار میلیارد تومان تصویب‌شده بود که ۵۰ درصد آن اختصاص‌ یافته است.

وی افزود: در مرداد ماه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص یافت که ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن ریالی و ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن نیز اعتبارات اسنادی است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال بخش دیگری از آن به استان‌ها پرداخت شود.