استادیوم اختصاصی یا کاروانسرا؟! چمن کمپ تراختور در آستانه نابودی
استادیوم اختصاصی یا کاروانسرا؟! چمن کمپ تراختور در آستانه نابودی

اویاقلیق: چمن استادیوم یادگار که قرار بود در عرض سه ماه بازسازی و با چمنی در حد نیوکمپ! آماده بهره برداری شود با بی تدبیری بیش از شش ماه هست که از دسترس خارج هست و معلوم نیست چه زمانی قابل استفاده باشد! حرف و حدیث ها در این مورد زیاد هست و خود نوشته […]

اویاقلیق: چمن استادیوم یادگار که قرار بود در عرض سه ماه بازسازی و با چمنی در حد نیوکمپ! آماده بهره برداری شود با بی تدبیری بیش از شش ماه هست که از دسترس خارج هست و معلوم نیست چه زمانی قابل استفاده باشد! حرف و حدیث ها در این مورد زیاد هست و خود نوشته جدا می طلبد.

استادیوم اختصاصی تراختور که در اصل محل تمرین تیم هست در حال حاضر تنها استادیومی می باشد که تراختور با شرایط بوجود آمده بازیهای لیگ و حذفی را در آن برگزار میکند. در حالی که در این فصل از سال که در اواخر پاییز هستیم و به سمت زمستان میرویم و باید نهایت دقت و حساسیت را در حفظ و نگهداری چمن استادیومی که در حال حاضر تنها گزینه موجود برای برگزاری بازیهای تراختور هست شود، ولی میبینیم که باشگاه درب استادیوم اختصاصی تراختور را باز گذاشته برای سایر تیمهای تبریز و همینطور بازیهای پشت سرهمی که در این استادیوم برگزار میشود و فشار بیش از حدی که در این فصل از سال به چمن وارد میشود که اگر همینطور ادامه پیدا کند تراختور نه تنها، تنها زمین بازی خود را از دست میدهد بلکه در سالی که مدعی اصلی کسب دو جام هست حتی زمین چمن تمرین مناسبی هم در اختیار نخواهد داشت.

معلوم نیست که در نیم فصل دوم زمین چمن استادیوم یادگار قابل استفاده باشد، اگر بعد از نیم فصل هم چمن استادیوم یادگار قابل استفاده نبود با این فشاری که به چمن استادیوم اختصاصی تراختور وارد میشود اگر چمن استادیوم اختصاصی کیفیت خود را از دست بدهد، تراختور آیا گزینه دومی در اختیار دارد؟ که چنین سهل انگاری میشود در حفظ و نگهداری چمن استادیوم اختصاصی؟ بر فرض محال! نیم فصل دوم چمن استادیوم یادگار قابل استفاده شود و بازیهای تراختور در آن استادیوم برگزار شود، آیا تراختور در فصل زمستان نیاز به زمین تمرین با کیفیت ندارد که اجازه میدهند چنین فشاری با برگزاری بازیهای سایر تیمها در استادیوم اختصاصی به زمین چمن وارد شود که چمن را تا آستانه نابودی پیش میبرد؟!

چرا از استادیوم باغشمال استفاده نمیشود؟ دلیل مخالفت با برگزاری بازی در استادیوم باغشمال سکوهای فرسوده اش(!) اعلام شده، تیم ماشین سازی که تماشاگری ندارد پس میتواند از زمین چمن این استادیوم استفاده کند یا در صورت لزوم بازی بدون تماشاگر برگزار شود. چیزی که برای مردم مهم هست و باید برای مسئولان باشگاه تراختور مهم باشد منافع تراختور هست، این که تیم ماشین سازی زمین بازی دارد یا نه، کسانی باید جواب بدهند که بجای ارتقا زیرساختهای ورزشی شهر، میلیاردها پول مردم را در تیم ماشین سازی حیف و میل میکنند. تراختور تیم اول آذربایجان نباید جور حماقت بعضی از مسئولان شهرداری را بکشد و در این راه خود ضربه بخورد. میلیاردها پول برای تیم ماشین سازی در لیگ برتر هدر داده اند و میدهند، ولی دویست میلیون کمک مالی برای تسویه بدهی های گذشته که در اثر سو مدیریت بعضی از دوستانی که اتفاقا از کنار “تراختور” به مقام و منصب در شورای شهر هم رسیدند دریغ میشود!

سوالی مهمی که در این رابطه مطرح هست این هست که آیا ما نیاز به تیم سوم فوتبال در لیگ برتر داریم یا ایجاد زیر ساختهای ورزشی مناسب؟ هدر دادن میلیاردها پول در تیم ماشین سازی چه سودی برای مردم دارد؟ اگر شهرداری میخواهد به پیشرفت ورزش کمک کند چرا به رشد زیر ساختهای ورزش کمک نمیکند؟ الان چند سال هست که قرار هست شهرداری یک پل عابر گذر روی اتوبان شهید کسایی در ورودی استادیوم یادگار که جان هوادار آنجا در خطر هست بزند ولی خبری نشده است؟ چرا راههای منتهی به استادیوم یادگار و پارکینگ اش را درست نمیکنند؟ اینها برای مردم مهم هست یا حیف و میل پول مردم در تیم ماشین سازی؟ در حال حاضر یک سالن استاندارد برای برگزاری مسابقه والیبال در شهر وجود ندارد! با این هزینه ها نمیشود یک سالن چند منظوره ورزشی مجهز ساخت؟ نمیشود شهرداری شروع به ساخت استادیومی ۳۰-۴۰ هزار نفری مدرن در مکان مناسب داخل شهر کند تا هواداران مجبور نباشند خارج از شهر کوه نوردی کنند برای رسیدن به استادیوم یادگار و دیدن بازی؟ و هزار و یک کار مفید دیگر در زیر ساختهای ورزشی شهر، اصلا ما ۱۰ تیم فوتبال در لیگ برتر داشته باشیم وقتی در زیر ساختهای ورزشی مشکل داریم چه فایده ای دارد؟ شهرداری تهران دو استادیوم ساخته و در اختیار تیمهای استقلال و پیروزی قرار داده است، استادیوم پیش کش، حداقل شهرداری نیمتواند یک کمپ تمرینی مجهز بسازد و در اختیار تیم مردمی تراختور قرار دهد؟مگر چقدر هزینه دارد؟ در ورزش آذربایجان مگر چیزی مهم تر و فراتر از تراختور برای مردم وجود دارد؟ یعنی مسئولان در شهرداری با اینهمه ادعا عقلشان به این چیزها نمیرسد؟! اگر میرسد چرا پول و سرمایه های مردم را اینگونه به هدر میدهند؟

 

یادداشت از  : رضا ارشادی