رشد جمعیت مایه حیات و توسعه در یک کشور است
رشد جمعیت مایه حیات و توسعه در یک کشور است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مسلم اورنگی ظهر امروز در جلسه علل‌های رشد و کاهش جمعیت با اشاره به اینکه امر افزایش جمعیت یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی کشور افزایش جمعیت و البته کنترل آن در جهت افزایش […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مسلم اورنگی ظهر امروز در جلسه علل‌های رشد و کاهش جمعیت با اشاره به اینکه امر افزایش جمعیت یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی کشور افزایش جمعیت و البته کنترل آن در جهت افزایش نیروی جوان است.

وی سه رکن اساسی قدرت حاکمیتی را بیان کرد و افزود: جمعیت از مهم‌ترین ارکان موجود بوده که یک حاکمیت و سرزمین را ایجاد می‌کند.

اورنگی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اینکه موضوع کنترل جمعیت به عنوان یک چالش جدی است، ادامه داد: برای عمل به این موضوع تمام سیاست‌ها به دستگاهی مرتبط و همچنین سایر عوامل ابلاغ شده است.

رئیس بسیج اساتید استان با اشاره به نمایش گذاشتن قدرت تشیع در پیاده‌روی اربعین و اجتماعی بیست میلیونی ابراز داشت: این حضور نشان از تحرک و قدرت جمعیت بوده که چشم دشمنان را کور کرد.

وی استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های را یادآور شد و افزود: ظرفیت دانشگاه‌ها در زمینه عمل به مطالبه مقام معظم رهبری بسیار بالا است و از این روز سازمان جهاد دانشگاهی و بسیج اساتید استان اقدامات ارزنده‌ای انجام خواهد داد؛ به طوری که اگر دانشگاه افزایش رشد جمعیت را در برنامه کاری خود قرار دهد منجر به تبعیت جامعه غیردانشگاهی از این موضوع نیز خواهد شد.

اورنگی تشکیل چنین نشست‌هایی را گامی مثبت در زمینه عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: سازمان جهاددانشگاهی استان می‌توان در موضوع افزایش جمعیت در کنار سازمان بسیج اساتید نقش موثری داشته و حمایت از موضوع را انجام دهد.