افتتاح قطعه دوم آزادراه «ارومیه – تبریز» تا پایان آذر
افتتاح قطعه دوم آزادراه «ارومیه – تبریز» تا پایان آذر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «داریوش نصر»در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث و آسفالت ۱۲ کلیومتر از قطعه دوم طرح ملی ساخت آزادراه «ارومیه – تبریز» به اتمام رسیده و عملیات آسفالت ۳ کیلومتر باقی مانده در مراحل نهایی است که در صورت مساعدت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «داریوش نصر»در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث و آسفالت ۱۲ کلیومتر از قطعه دوم طرح ملی ساخت آزادراه «ارومیه – تبریز» به اتمام رسیده و عملیات آسفالت ۳ کیلومتر باقی مانده در مراحل نهایی است که در صورت مساعدت شرایط آب و هوایی تا پایان آذرماه امسال تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۷۰ میلیارد ریال برای قطعه دوم طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه – تبریز هزینه شده است.

وی افزود: قطعه اول این طرح به طول ۲۵ کیلومتر است که در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و طول آزادراه ارومیه – تبریز در محدوده آذربایجان غربی با افتتاح قطعه دوم به ۴۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که قطعات یک و دو طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه – تبریز در محدوده آذربایجان‌غربی قرار دارد، تصریح کرد: کارهای اجرایی این پروژه با تکمیل قطعه دوم در محدوده آذربایجان‌غربی به پایان می‌رسد.

نصر با اعلام این‌که عملیات حفاری در قطعه سوم طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه – تبریز آغاز شده است، گفت: قطعه پنج این طرح در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار قرار دارد.

وی، کوتاه شدن مسافت مراکز استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، صرفه‌جویی در وقت و انرژی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل را از مهم‌ترین مزایای ساخت آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۱۱۸ کیلومتر برشمرد.

انتهای پیام