واحدهای مشکل‌دار را ساماندهی می‌کنیم
واحدهای مشکل‌دار را ساماندهی می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده شامگاه امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: یکی از اهداف سند تدبیر و توسعه استان در بخش سلامت بهبود شیوه زندگی مردم است. وی افزود: امروز ما می‌دانیم در بخش سلامت دنبال چه هستیم در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده شامگاه امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: یکی از اهداف سند تدبیر و توسعه استان در بخش سلامت بهبود شیوه زندگی مردم است.

وی افزود: امروز ما می‌دانیم در بخش سلامت دنبال چه هستیم در حالی که در گذشته هر آنچه که داشتیم مربوط به کل کشور بود و نمی‌دانستیم وضعیت چاقی، فشار خون و انواع بیماری‌ها در استان ما به چه شکل است.

جبارزاده با اشاره به انجام مطالعات تعیین شیوع عوامل خطر رفتاری و عوامل خطر بیولوژیک و تغییر شیوه زندگی مردم استان، ادامه داد: از همین امروز برای عملیاتی کردن توصیه‌هایی که در نتایج مطالعات آمده قدم بر می‌داریم که بیشتر وظیفه ما در این ارتباط مربوط به فرهنگ‌سازی و تغییر عادات نادرست قبلی مردم است و اعتبار خاصی نیز نمی‌طلبد بلکه به همت متولیان امر بستگی دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف با معاونت بهداشتی علوم پزشکی برای بهبود شیوه‌های زندگی مردم تاکید و اضافه کرد: آنچه که این معاونت درخواست می‌کنند همه دستگاه‌ها با همه باور و اعتماد قلبی خود تامین کنند و در تغییر شیوه زندگی مردم گام بردارند تا در زمانی کوتاه شاهد تغییر این شیوه زندگی باشیم.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برای ۴۲۲ پرونده واحدهای مشکل‌دار از طریق سیستم بهین یاب حدود ۲۵۲ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان پرداختی داشتیم که از لحاظ تعداد پرداختی‌ها در رتبه ۶  و مبلغ پرداختی هم در رتبه ۱۰ قرار داریم.  

وی متذکر شد: خیلی به دنبال رتبه نیستیم؛ بلکه دوست داریم ترزیق نقدینگی به واحدهای مشکل‌دار صورت گیرد مهم این است به تعداد زیادی از واحدهای مشکل‌دار تسهیلات ترزیق شود و به واقع این واحدها را ساماندهی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اذعان داشت: یکی از مباحث جلسات قبلی بحث پاداش پایان خدمت کارمندان بازنشسته بود که اعلام اعتبار انجام گرفته و تنها بحث باقی مانده مرخصی این همکاران است و در این مورد هم اخذ اعتبار از دستگاه‌های مرکزی با مکانیسم ماده ۸۰ را توصیه می‌کنیم.