اصلاح سبک زندگی مردم برای کاهش بیماری‌ها در اولویت بخش سلامت باشد
اصلاح سبک زندگی مردم برای کاهش بیماری‌ها در اولویت بخش سلامت باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با ابراز تسلیت حادثه جانگداز قطار تبریز ـ مشهد اظهار داشت: از تمام مردم به خاطر حضور پرشور قدردانی می‌کنیم و به وجود چنین مردمی هم افتخار می‌کنیم و به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با ابراز تسلیت حادثه جانگداز قطار تبریز ـ مشهد اظهار داشت: از تمام مردم به خاطر حضور پرشور قدردانی می‌کنیم و به وجود چنین مردمی هم افتخار می‌کنیم و به همه خانواده‌های داغدار صبر و اجر مسئلت می‌نماییم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سند تدبیر و توسعه در حوزه سلامت، بهبود وضعیت سلامتی مردم است، افزود: با این سند گام‌های بلند و پایداری را در راستای توسعه استان برمی داریم که یکی از مهم‌ترین آنها سلامت سبک زندگی مردم بود که دانشگاه علوم پزشکی به خوبی در این مسیر گام برداشته است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بخش سلامت استان به دنبال اصلاح سبک زندگی مردم برای کاهش بیماری‌های غیر واگیر مانند چاقی، فشار خون و… هستیم، ابراز داشت: باید بر اساس بومی‌سازی داده‌های سلامت استان، در راستای بهبود هر چه بیشتر این موضوع گام برداریم.

جبارزاده با تاکید بر عملیاتی کردن اصلاح سبک زندگی سلامت مردم، تصریح کرد: باید با تغییر عادت‌های غلط غذایی به عادت‌های درست، فرهنگ‌سازی لازم آغاز شود و مدیران منتظر بودجه‌های استانی و ملی در این زمینه نبوده و آن را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه رتبه ششم آذربایجان شرقی در تعداد پرداخت و رتبه دهم استان در رقم پرداخت، برای ما مهم نیست، ابراز داشت: رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و رفع مشکلات در عمل مهم است و باید با تزریق نقدینگی این مشکلات را رفع کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، در پایان با اشاره به مشکل عدم پرداخت پاداش پایان خدمت کارمندان بازنشسته ۹۴ و ۹۵ استان، خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های لازم از نقدینگی و خزانه مشکل در حال رفع است ولی مانده مرخصی افراد باقی‌مانده نیز باید با مکانیزم ماده ۸۰ از دستگاه‌های مرکزی پیگیری شود.