آیت‌الله شبستری: دولت توضیح قانع‌کننده‌ای درباره سانحه ریلی به مردم ارائه دهد
آیت‌الله شبستری: دولت توضیح قانع‌کننده‌ای درباره سانحه ریلی به مردم ارائه دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر فرماندهان نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: سخنان معظم‌له از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است و ایشان از اینکه در موضوع حقوق‌های نجومی نتیجه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر فرماندهان نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: سخنان معظم‌له از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است و ایشان از اینکه در موضوع حقوق‌های نجومی نتیجه رسیدگی‌ها به اطلاع مردم نرسیده و اعتماد عمومی را زیرسئوال برده است، انتقاد کردند بنابراین امیدواریم مسئولان جواب‌های قانع‌کننده‌ای به مردم بدهند.

وی افزود: ایشان در مورد تمدید تحریم‌ها نیز فرمودند تخلفات آمریکا یکی دو تا نیست و طرح مجدد تحریم‌های داماتو یکی از آن‌هاست که در صورت تمدید قطعاً نقض برجام است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تمدید تحریم‌های داماتو تصریح کرد: در صورت نقض برجام و تمدید تحریم‌های داماتو، بسته اقدامات پیش‌بینی شده برای مقابله با تحریم‌ها به سرعت اعمال خواهد شد.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه در هفته گذشته سانحه قطار تبریز – مشهد حادثه دلخراش و غم‌باری برای آذربایجان و تبریز بود، خاطرنشان کرد: این اتفاق تمام ملت ایران را داغدار کرد و دولت و مسئولان ذی‌ربط باید هرچه زودتر توضیح قانع‌کننده‌ای در مورد این سانحه به مردم ارائه دهند، زمانی که امکان محاسبات دقیق وجود دارد، برخورد دو قطار چه معنایی دارد؟

 وی افزود: مسئولان راه‌آهن از حرکت اتوماتیک و خودکار سیستم قطار مشهد – تهران خبر داده بودند که خطرات احتمالی و کنترل سرعت پیش‌بینی شده است، ولی این سانحه در ایستگاه هفت‌خوان ثابت کرد این‌ها همه ادعا است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بازداشت چند نفر کافی نیست، گفت: مردم از قوای سه گانه به‌ویژه دولت برخورد با مسببان این سانحه و ممانعت از تکرار آن و اقدامات لازم را خواستارند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، گفت: در سال‌های اخیر پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر، پدیده‌ای عزت بخش و وحدت‌آفرین بوده و اسباب شگفتی و تعجب برای دنیا و دشمنان و سبب کوری چشم تکفیری‌ها و وهابی‌هاست.

وی افزود: وهابیت خبیث و کوردل که خوارج زمان هستند، با مشاهده عظمت راهپیمایی اربعین، برای انتقام از زوار حسینی حادثه حله را به‌وجود آوردند و این گروه بدبخت به‌خیال شیعه‌ستیزی و ممانعت از گسترش فرهنگ اهل‌بیت(ع) این اقدامات را انجام دادند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه سرنوشت وهابیت همچون یزیدیان تاریخ است، افزود: همانطور که در تاریخ یزیدیان به جهنم واصل شدند این تکفیری‌ها نیز در آینده نه چندان دور به فضل الهی ریشه کن خواهند شد.

آیت‌الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه تبریز، با اشاره به اینکه سوءظن به سایر مسلمانان یک رذیلت اخلاقی است، خاطرنشان کرد: سوءظن علاوه بر ایجاد رخنه در وحدت اجتماعی، از نظر روحی و روانی نیز خود فرد را ناراحت کرده و سبب می‌شود فرد در جامعه منزوی شود.

وی ادامه داد: نباید در جستجوی امور مردم بوده و در کارهای آنان تجسس کنیم، البته میان تجسس و تفحص تفاوت وجود دارد و تجسس در معنای  نامطلوب و تفحص در امور مطلوب استفاده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اسلام می‌خواهد مردم در زندگی خصوصی از هر نظر در امنیت باشند، گفت: اگر اجازه داده شود هر کسی به جستجوی عیوب دیگران برآید، آبروی مردم از بین می‌رود و جهنمی ایجاد می‌شود که همه نسبت به هم سوءظن داشته باشند.