چاراویماق با بیش از ۴۰ میلی‌متر رکوردار بارش در آذربایجان‌شرقی/ جنوب آذربایجان سیراب شد
چاراویماق با بیش از ۴۰ میلی‌متر رکوردار بارش در آذربایجان‌شرقی/ جنوب آذربایجان سیراب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، هوای اغلب نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته نیمه ابری، ابری، همراه با وزش باد و رعد و برق و باران‌های سیل آسا و در نقاط سردسیر همراه با بارش برف بود. بیشترین میزان بارش در استان آذربایجان‌شرقی طبق اعلام […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، هوای اغلب نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته نیمه ابری، ابری، همراه با وزش باد و رعد و برق و باران‌های سیل آسا و در نقاط سردسیر همراه با بارش برف بود.

بیشترین میزان بارش در استان آذربایجان‌شرقی طبق اعلام هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی شهرستان چاراویماق با ۴۰٫۷ میلی‌متر در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده است.

بارش‌ها در جنوب آذربایجان‌شرقی بیشتر از نقاط دیگر استان بوده است به‌طوریکه در بناب ۱۹٫۴، مراغه ۱۸٫۶، ملکان ۲۹٫۳ ، میانه ۲۳٫۳ و عجب‌شیر ۱۴٫۹ انجام شده است.

 میزان بارش در تبریز۹٫۲ میلی‌متر، سهند ۹٫۵ میلمتر، مرند ۵٫۷، هریس ۱۲٫۳، شبستر ۹٫۶، بستان‌آباد ۱۳، سراب ۱۴٫۵ و اهر ۵٫۵، ورزقان ۲٫۹، کلیبر ۳٫۲ و جلفا ۱٫۴ میلی‌متر گزارش شده است.

بارش‌های در نقاط سردسیر به صورت برف گزارش شده است.

نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که در روز جمعه ۱۲ آذر هوای استان با کاهش نسبی دما مواجه می‌شود که از روز شنبه با عبور سامانه بارشی از استان به تدریج از مقدار ابرناکی کاسته شده و جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می‌شود.

گزارش فارس حاکی است میانگین بارش در استان آذربایجان‌شرقی سالانه ۲۵۰ میلی‌متر است.