جشنواره کارآفرینان برتر آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
جشنواره کارآفرینان برتر آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی نواداد در نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره کارآفرینان برتر استان، با بیان این که کارآفرینان سرمایه‌های اجتماعی استان هستند، اظهار داشت: باید زمینه‌های حضور کارآفرینان فراهم شود تا تلاش‌ها و دستاوردها و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی نواداد در نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره کارآفرینان برتر استان، با بیان این که کارآفرینان سرمایه‌های اجتماعی استان هستند، اظهار داشت: باید زمینه‌های حضور کارآفرینان فراهم شود تا تلاش‌ها و دستاوردها و خدمات این افراد به‌ عنوان الگو در جامعه معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینان با احساس مسئولیتی که در وجود خود دارند همیشه به دنبال پویایی اقتصادی و ایجاد اشتغال و رونق تولید و کسب‌وکار بوده‌اند و باید از این ظرفیت بزرگ برای توسعه استان بهره‌مند شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آمار بالای ثبت‌نام کنندگان در این جشنواره به معنای اهمیت این جشنواره بوده و بر همین اساس باید کیفیت این جشنواره نیز مناسب باشد.

نواداد با اشاره به اهمیت تدریس مباحث کارآفرینی در دانشگاه‌های استان، گفت: زمانی که می‌خواهیم در سیستم بین‌المللی حرفی بزنیم، نباید در خصوص ابتدایی‌ترین مسائل عقب بمانیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان ‌شرقی هم در این نشست گفت: ۹ کارآفرین برتر در جشنواره کارآفرینان برتر استان انتخاب و به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند.

حمید هاشم‌زاده با بیان این که با توجه به اهمیت فرهنگ و هنر کارآفرینی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در زمینه نهادینه کردن این فرهنگ و ترویج آن‌که از الزامات برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی هست، اظهار داشت: البته تحقق این مساله توجه همه‌جانبه و فرا دستگاهی کلیه نهادهای دولتی و غیردولتی را می‌طلبد.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری با تشکیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره کارآفرینان برتر، جلسات مستمری در سطح استانی و در قالب کارگروه‌های تخصصی این شورا برگزار و پس از اطلاع‌رسانی گسترده، ثبت‌نام متقاضیان در سامانه کشوری جشنواره کارآفرینان برتر آغاز شد.

هاشم‌زاده بیان کرد: تاکنون ۲۳۳ نفر در بخش‌های خدمات، کشاورزی و صنعت از طریق سامانه مربوط به جشنواره مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که پس از پایش سیستمی، داوری‌ها در سطوح  عمومی، مدیریتی و تخصصی انجام و پس از اتمام داوری‌ها در سیستم، بازدیدهای میدانی جهت راستی آزمایی و تکمیل فرآیند ارزیابی از واحدهای متقاضی به عمل آمد.

وی ادامه داد: بعد از اتمام مراحل ۹ نفر از ثبت‌نام کنندگان به ترتیب سه نفر در بخش کشاورزی، ۳ نفر در بخش خدمات و ۳ نفر در بخش صنعت و معدن به‌عنوان کارآفرینان برتر استانی انتخاب می‌شوند.