آخرین جزئیات پرونده سانحه قطار در سمنان/ هویت ۷ جان‌باخته سانحه قطار سمنان به‌زودی مشخص می‌شود
آخرین جزئیات پرونده سانحه قطار در سمنان/ هویت ۷ جان‌باخته سانحه قطار سمنان به‌زودی مشخص می‌شود

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: تعداد جان‌باختگان سانحه برخورد ۲ قطار در سمنان موردپذیرش دادستانی ۴۱ نفر است چرا که تعداد ۴۱ نفر قربانی در سازمان پزشکی قانونی در تهران پذیرش شد. وی با اشاره به احراز هویت ۳۴ نفر از این جان‌باختگان خاطرنشان کرد: انجام آزمایش‌های لازم برای […]

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: تعداد جان‌باختگان سانحه برخورد ۲ قطار در سمنان موردپذیرش دادستانی ۴۱ نفر است چرا که تعداد ۴۱ نفر قربانی در سازمان پزشکی قانونی در تهران پذیرش شد.

وی با اشاره به احراز هویت ۳۴ نفر از این جان‌باختگان خاطرنشان کرد: انجام آزمایش‌های لازم برای تعیین هویت هفت جان‌باخته دیگر این سانحه نیز در حال انجام است و هویت آنها به‌زودی مشخص می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌ شده برای تسهیل انجام امور اداری و تشریفات قانونی خانواده‌های جان‌باختگان و مصدومان این سانحه ریلی گفت: برای تسهیل و تسریع در امر رسیدگی به پرونده و نیز رعایت حال اولیای دم و خانواده‌های مصدومان این سانحه، دادسرای عمومی و انقلاب تبریز از سوی دادستانی مرکز استان سمنان نیابت یافت تا تمام اقدامات مربوط به استماع شکایت و اخذ گواهی پزشکی قانونی در دادسرای تبریز انجام شود.

آسیابی با اشاره به نتایج این اقدام دادستانی مرکز استان سمنان تصریح کرد: با این نیابت قضایی دیگر نیازی به مراجعه اولیای دم و مصدومان به سمنان برای پیگیری امور نیست.

وی با اشاره به نتیجه اقدامات درمانی برای ۱۰۳ نفر مصدوم این سانحه بیان کرد: از این تعداد تنها یک نفر در حال حاضر در بیمارستان کوثر سمنان بستری است که به خاطر شکستگی در وضعیت فعلی امکان ترخیص برای این فرد وجود ندارد اما حال عمومی وی خوب است.

دادستان سمنان با اشاره به ترخیص همه مصدومان دیگر این سانحه از بیمارستان‌های ولایت و کوثر در دامغان و سمنان پس از مداوا خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای انتقال مصدومان این سانحه و همراهان آنان به تبریز با هماهنگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان انجام شد.

آسیابی از بازدید دوباره محل سانحه ریلی به‌ اتفاق گروه بررسی صحنه جرم و نیز نظارت بر روند پاکسازی کامل محل وقوع حادثه خبر داد و افزود: دستورهای لازم برای تکمیل تحقیقات از ناحیه بازپرس پرونده صادر شد.