حضور بیست و پنجمین کاروان حمایت و سلامت بسیج سازندگی در روستاهای کم‌برخوردار هشترود
حضور بیست و پنجمین کاروان حمایت و سلامت بسیج سازندگی در روستاهای کم‌برخوردار هشترود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از هشترود، صمد شریفی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از حضور 25 امین کاروان حمایت و سلامت در روستاهای کم برخوردار هشترود خبر داد و اظهار داشت: این کاروان تا پایان سال نیز ۵۰ ماموریت به مناطق روستایی کم برخوردار خواهد داشت. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از هشترود، صمد شریفی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از حضور 25 امین کاروان حمایت و سلامت در روستاهای کم برخوردار هشترود خبر داد و اظهار داشت: این کاروان تا پایان سال نیز ۵۰ ماموریت به مناطق روستایی کم برخوردار خواهد داشت.

وی افزود: این کاروان خدمات درمانی، ویزیت، دارو، خدمات توانبخشی، پرستاری، مامایی، روان‌شناسی، آموزش علمی، توزیع بسته‌های غذایی و فرهنگی، کلاس کمک‌های اولیه و توزیع اسباب بازی بین دانش‌آموزان کاملا به‌صورت رایگان را ارائه می‌دهد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی گفت: در این کاروان مدیران کل و یا روسای ادارات گاز، برق، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد نیز حضور دارند و مشکلات روستائیان را از نزدیک لمس می‌کنند و دستورات لازم را برای حل مشکلات اعلام می‌کنند.

وی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به خدمات داوطلبان و کاروان‌های حمایتی و سلامتی گفت: به‌منظور حمایت از اقشار کم در آمد و کمک به محرومیت‌زدایی در روستاهای کم برخوردار معاونت داوطلبان اقدام به اعزام کاروان‌های سلامت به روستاهای محروم می‌کند که این کاروان هم در همین زمینه و با کمک معاونت داوطلبان استان صورت گرفته است.

شریفی گفت:  اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی از برنامه‌های مهم داوطلبان هلال احمر است که عمده هزینه‌های آن از محل اعتبارات ابلاغی و منابع داوطلبی و خیرین و نیکوکاران تامین می‌شود و تا آخر سال تداوم خواهد داشت.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز در ادامه گفت: پس از این برنامه در اسرع وقت جلسه‌ای با نام روستا گردشی با حضور مسئولان ادارات و مدیران کل در این روستاها برای رفع مشکلات اهالی برگزار خواهد شد.

بهمن مهرانی‌فر مدیر بنیاد مسکن هشترود در ادامه این مراسم تصریح کرد: در صورت بازگشایی مسیر توسط اهالی از محل قیر رایگان معابر این روستاها آسفالت ریزی خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه در این روستاها مردم در خصوص مقاوم‌سازی خانه‌های خود اقدام نکرده اند که این اداره آماده است بدون نوبت برای هر واحد مقاوم سازی شده ۱۸۰ میلیون ریال وام با سود ۵ درصد و با بازپرداخت ۱۵ ساله اقدام کند.

مهرانی‌فر افزود: اگر اهالی نیز همت کنند به‌صورت یکپارچه اقدام کنند سند مالکیت داده خواهد شد.

علی هوشیار رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه تصریح کرد: این اداره متعهد شده که با چند دستگاه گرایدر و ماشین آلات سنگین راهداری راه ارتباطی روستا را تسطیح، شن‌ریزی و آماده کند.

وی گفت: تا زمان بارندگی‌های فصلی این کار صورت خواهد گرفت تا مردم دچار مشکل نشوند.

کاروان حمایت و سلامت و اردوی سازندگی بسیج جمعیت هلال احمر استان در این دو روستای کم برخوردار هشترود بیش از ۷۲ خانوار را با جمعیت ۳۷۵ نفری خدمات ارائه دادند.