انتظار مردم روشن شدن سریعتر نتایج پیگیری ها در خصوص فاجعه قطار است
انتظار مردم روشن شدن سریعتر نتایج پیگیری ها در خصوص فاجعه قطار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم تشییع جانباختگان حادثه برخورد دو قطار مسافربری اظهار کرد: حادثه دردناک قطار تبریز- مشهد هرگز از ذهن مردم پاک نشده و هر سال نیز مردم آذربایجان طبق ارادتی که به ائمه اطهار (ع) دارند به یاد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم تشییع جانباختگان حادثه برخورد دو قطار مسافربری اظهار کرد: حادثه دردناک قطار تبریز- مشهد هرگز از ذهن مردم پاک نشده و هر سال نیز مردم آذربایجان طبق ارادتی که به ائمه اطهار (ع) دارند به یاد این زائران خواهند بود.

وی افزود: در این حادثه ۴۸ نفر از زائران امام رضا(ع) که عازم زیارت حضرت بودند، به جای زیارت به مقامی رسیدند که در پیشگاه خود حضرت حاضر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه، ضایعه ی دردناک قطار تبریز-مشهد، همه مردم ایران را داغدار کرد، یادآور شد: پیگیری این موضوع از سوی مسئولان خواسته‌ی همه مردم است.

وی با اشاره به دلخراش بودن این فاجعه تاکید کرد: در جهت پیگیری این حادثه، هیات دولت و قوه‌ی قضائیه در تلاش خواهند بود و چهار نفر از افراد نیز تاکنون در این راستا بازداشت شده‌اند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مسئولان باید موضوع را پیگیری کرده و اگر قصوری در کار بوده باید بررسی شده و عاملان نیز بدون مجازات نمانند، چرا که نباید این مساله بدون پیگیری خاتمه یافته و قصور انسانی در ادامه نیز مردم را عزادار کند.

مجتهد شبستری با اشاره به شهادت زائران امام حسین(ع) در انفجار حله نیز گفت: علت این انفجار در نتیجه راهپیمایی پرشور اربعین حسینی بود که دشمنان اسلام طاقت این وحدت و همدلی را نداشته و درنتیجه دست به این جنایت زدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تجمع بیست و چند میلیونی زائران حسینی طاقت را از دشمن گرفت، گفت: دشمنان بدانند که هر سال تعداد این زائران و عاشقان اهل بیت (ع) زیادتر می‌شود و مردمی که زیر پرچم ولایت قرار دارند، همه سال محکم‌تر شعار لبیک یا حسین(ع) را سر خواهند داد.

گفتنی است؛ مراسم تشییع جانباختگان حادثه‌ تصادف قطار مسافربری قطار تبریز-مشهد در میدان شهداء تبریز برگزار شد و در ادامه نیز نماینده ولی فقیه بر پیکرهای سوخته شان نماز اقامه کرد.

در ساعت ۷:۲۲ صبح پنجم آذرماه جاری قطار مسافری شماره ۳۲۴۲ سمنان ـ مشهد در کیلومتر ۲۹۱ بلاک گرداب – هفتخوان به انتهای قطار مسافری به شماره ۴۸۰۲ تبریز – مشهد که متوقف شده بود، برخورد کرد. در این حادثه متأسفانه  ۴۵ نفر از مسافران و مأموران قطار جان خود را از دست داده و تعدادی از مسافران نیز دچار مصدومیت شدند.

انتهای پیام