لزوم شناسایی مسببین و عاملین حادثه قطار تبریز – مشهد/ برخورد جدی با عاملین حادثه قطار تبریز
لزوم شناسایی مسببین و عاملین حادثه قطار تبریز – مشهد/ برخورد جدی با عاملین حادثه قطار تبریز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، ‌سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین تشییع جانباختگان حادثه قطار تبریز – مشهد اظهار کرد: این ضایعه‌ دردناک دل همه مردم را به در آورد و این حادثه را به تمام خانوادگان داغدار و عموم مردم ملت ایران تسلیت می‌گویم. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، ‌سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین تشییع جانباختگان حادثه قطار تبریز – مشهد اظهار کرد: این ضایعه‌ دردناک دل همه مردم را به در آورد و این حادثه را به تمام خانوادگان داغدار و عموم مردم ملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: اینکه چرا مردم آذربایجان در حادثه‌ی قطار و در راه زیارت امام رضا(ع) داغدار شده و مراسم تشییع را نیز در سالگرد شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌کنند از نهفته بودن دفاع از حریم ولایت و امامت مردم آذربایجان است و هیچ‌گاه پاک نخواهد شد.

وزیر بهداشت با استناد به روایتی در خصوص اینکه زائرانی که در راه زیارت امام رضا(ع) عازم سفر شده و اینگونه جان خود را از دست داده‌اند جایگاه والایی در پیشگاه خداوند دارند، گفت: این زائران به لقاءالله پیوستند و جایگاه خود را آسمانی کردند و با ائمه و امام رضا(ع) محشور خواهند شد.

وی همچنین به شناسایی هر چه سریع این حادثه اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه مسافرت ریلی یکی از امن‌ترین سفرها در بین مردم است وقوع چنین حوادثی این اطمینان خاطر را از بین برده و باید مسببین و عاملین شناسایی شده و همچنین پیشگیری شود تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث نشویم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه رئیس جمهور تأکید فراوان بر رسیدگی این موضوع دارد، گفت: طبق تأکیدات ریاست جمهوری پیگیری دقیق با تشکیل کمیته انجام خواهد گرفت و با عاملین برخورد جدی خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت این موضوع و اساس حقوق مردمی بودن این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: مردم مطمئن و یقین داشته باشند در اسرع وقت این موضوع شفاف‌سازی خواهد شد و عدالت در این حادثه رعایت شد و حق هیچ یک از این عزیزان پایمال نخواهد شد.