استیضاح آخوندی مطالبه جدی مردم است/ وزیر راه و شهرسازی بی‌کفایتی خود را در حادثه قطار تبریز – مشهد نشان داد
استیضاح آخوندی مطالبه جدی مردم است/ وزیر راه و شهرسازی بی‌کفایتی خود را در حادثه قطار تبریز – مشهد نشان داد

احمد علیرضابیگی اظهار داشت: استیضاح وزیر راه‌ و شهرسازی مطالبه جدی مردم است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت از تمام ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با مسببین اصلی مصیبت پیش‌آمده کوتاهی نخواهند کرد. وی در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «جایِ نگرانی نیست، مسافران بیمه‌اند»، این سخنان […]

احمد علیرضابیگی اظهار داشت: استیضاح وزیر راه‌ و شهرسازی مطالبه جدی مردم است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت از تمام ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با مسببین اصلی مصیبت پیش‌آمده کوتاهی نخواهند کرد.

وی در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «جایِ نگرانی نیست، مسافران بیمه‌اند»، این سخنان را باعث تشدید آلام خانواده‌های مصیبت‌‌دیده و مردم توصیف کرد و افزود: از آخوندی اظهارات عجولانه و اشتباهات زیادی دیده‌ایم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس این سخنان را مصداق بارز تفکر مادی‌گرایانه‌ای که در بخشی از بدنه دولت حاکم است دانست و گفت: متاسفانه وزیر راه و شهرسازی فارغ از مشکلات واقعی و رنج‌های مردم است.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در اولویت‌سنجی نیازهای واقعی مردم ضعف اساسی دارد، تاکید کرد: آخوندی در حالی برای خرید هواپیما هزینه‌های میلیاردی را انجام می‌دهد که از حل مشکلات ریلی که از وسایل اساسی حمل و نقل قشر وسیعی از مردم کشورمان می‌باشد، غافل شده است.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه سیستم حمل و نقل ریلی با جانِ مردم ارتباط مستقیم دارد، حادثه اخیر را نشان از ضعف نظارتی جدی مسئولین دانست و اظهار داشت: دولتمردان به جای آنکه برای حفظ آرامش مردم و تامین امنیت آنان تلاش کنند، تمام فکر و ذهن خود را معطوف حاشیه‌ها کرده‌اند و از وظایف نظارتی‌شان فاصله گرفته‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون تمام مردم آذربایجان و ایران خود را داغدار این فاجعه مصیبت‌بار می‌دانند، گفت: این واقعه غم‌انگیز را به مردم و بالاخص خانواده‌های بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و اطمینان می‌دهم نمایندگان آذربایجان‌شرقی اجازه نمی‌دهند مسئولان وقوع سانحه قِسر در بروند و حادثه را عادی جلوه دهند.