در نخستین روز کاری مجلس طرح استیضاح وزیر راه تقدیم هیأت رئیسه می‌شود/ سخنان وزیر راه دل مردم آذربایجان را به درد آورد
در نخستین روز کاری مجلس طرح استیضاح وزیر راه تقدیم هیأت رئیسه می‌شود/ سخنان وزیر راه دل مردم آذربایجان را به درد آورد

محمداسماعیل سعیدی گفت: حادثه هولناک تصادف دو قطار مسیر مشهد همه را متاثر کرده اما بدتر از آن سخنان و نحوه برخورد وزیر راه و شهرسازی و سایر مسؤولان امر در ارتباط با حادثه است. وی افزود: از آنجایی که این حادثه ناگوار در حوزه مسؤولیت وزارت راه و شهرسازی رخ داده انتظار می‌رفت آقای […]

محمداسماعیل سعیدی گفت: حادثه هولناک تصادف دو قطار مسیر مشهد همه را متاثر کرده اما بدتر از آن سخنان و نحوه برخورد وزیر راه و شهرسازی و سایر مسؤولان امر در ارتباط با حادثه است.

وی افزود: از آنجایی که این حادثه ناگوار در حوزه مسؤولیت وزارت راه و شهرسازی رخ داده انتظار می‌رفت آقای وزیر حداقل در صحبت‌های خود از مردم تبریز و آذربایجان عذرخواهی می‌کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم حادثه رخ نمی‌دهد اما وقتی حادثه‌ای به دلیل بی‌توجهی مسؤولان، تسامح و بی‌مبالاتی رخ می‌دهد بسیار دردناک و حسرت آفرین می‌شود.

وی ادامه داد: ظاهرا امکانات اولیه از جمله آتش‌نشانی و کمک‌های اولیه برای مصدومان وجود نداشت و همین سهل‌انگاری کوچک موجب شد ده‌ها نفر جلوی چشم خانواده خود زنده زنده در آتش بسوزند و به راحتی جان دهند.

وزیر راه همانطور که به مسائل سیاسی واکنش نشان می‌دهد به این حادثه جانگداز هم واکنشی نشان می‌دادند

سعیدی اذعان داشت: به گفته شاهدان عینی حادثه و خانواده متوفیان و مصدومان امدادگران و آتش‌نشانان خیلی دیر به محل رسیدند و از وزیر راه و شهرسازی و رئیس راه آهن انتظار داشتیم از همان ابتدا از مردم عذرخواهی می‌کردند و همانطور که به یک سری مسائل سیاسی فورا واکنش نشان می‌دهند به این حادثه جانگداز هم واکنشی نشان می‌دادند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو متذکر شد: مردم آذربایجان به خاطر حادثه‌ای که قبلا هم مشابه آن تجربه شده بود، داغدار هستند و اگر باز هم مثل گذشته به سادگی از روی آن بگذریم در آینده دوباره تکرار خواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای بررسی و پیگیری این حادثه و شناسایی مسببان اصلی آن استفاده کرده و طرح استیضاح وزیر راه را هم با همکاری نمایندگان مشهد به جد در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی مجلس در این ایام خاطرنشان کرد: ما هشدارها و تذکرات لازم را جهت پیگیری هر چه سریع امور این حادثه به مسؤولان ذی‌ربط می‌دهیم و بنده به صراحت اعلام می‌کنم آماده هستیم در اولین روز کاری مجلس متن استیضاح وزیر راه را امضاء و تقدیم هیات رئیسه کنیم.