سکوت فراکسیون مناطق ترک‌نشین برابر حادثه قطار تبریز – مشهد
سکوت فراکسیون مناطق ترک‌نشین برابر حادثه قطار تبریز – مشهد

طبق اعلام مسؤولان امر تصادف دیروز دو قطار مسیر مشهد به اندازه‌ای دلخراش بود که خون هر شاهدی را به جوش می‌آورد و همدردی هر رهگذری را با بازماندگان و مصیبت دیدگان این حادثه بر می‌انگیخت. تصادف دو قطار در این دوره و زمانه و پس از آن که  سیستم کنترل اتوماتیک قطار در ۲۸ […]

طبق اعلام مسؤولان امر تصادف دیروز دو قطار مسیر مشهد به اندازه‌ای دلخراش بود که خون هر شاهدی را به جوش می‌آورد و همدردی هر رهگذری را با بازماندگان و مصیبت دیدگان این حادثه بر می‌انگیخت.

تصادف دو قطار در این دوره و زمانه و پس از آن که  سیستم کنترل اتوماتیک قطار در ۲۸ اسفند۹۳ با حضور اسحاق جهانگیری و عباس آخوندی راه‌اندازی شد، پوز خندی بر لبان هر ایرانی و انگشت حیرت و حسرت بر دهان او می‌نهد.

انگار هنوز هم باید به همت و از خودگذشتگی مردانی مثل ریزعلی خواجوی چشم بدوزیم تا شاید در این دوره و زمانه هم جوانی پیدا شود و در سوز سرمای کشنده پیراهن از تن بیرون کند و به سادگی یک روستایی بی‌ادعا مشعلی برافروزد و جان مسافران را نجات دهد.

دیروز ریزعلی خواجوی نبود؛ اما فراکسیون مناطق ترک‌نشین مجلس که همواره صدایش بلندتر از هر فراکسیونی به گوش مردم آذربایجان می‌رسد و ادعایش گوش فلک را کر کرده، بود، این فراکسیون با حضور ۱۰۰ نماینده و تعیین هیأت رئیسه آن به ریاست مسعود پزشکیان آبان تشکیل شده بود و چقدر آذری‌ها به وجود این نمایندگان سلحشور و غیور خود می‌بالیدند.

دیروز بیش از ۴۰ آذری در آتش زنده زنده سوختند و چند برابر این عدد نیز مصدوم شدند اما انگار خون کشته شدگان مشهدی رنگین‌تر از آذری‌ها بود و نمایندگان مشهد این ضایعه هولناک را برای هم استانی‌های خود بر نمی‌تافتند و دستپاچه و مضطرب دست به کار شدند و می‌خواهند وزیر راه را به استیضاح بکشانند.

کاش فراکسیون ما هم لااقل اگر سیاست بازی‌هایش اجازه اقدام مستقل را به آنها نمی‌دهد، نمایندگان مشهد را در دفاع از هموطنان داغدیده یاری رسانند و جلوی بی‌مسؤولیتی‌های بعدی مسؤولان را بگیرند که بعد از این اینقدر پشت عبارت «خطای انسانی» مانور ندهند و جان انسان‌ها را بازیچه خود ندانند.

مردم آذربایجان امروز دردمند است و سکوت نمایندگان ترک نشین بیش از هر چیز دیگری بر روی زخم‌هایشان نمک می‌پاشد.

البته چند نماینده از مردم تبریز در این مسئله وارد شده‌اند اما مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی از نمایندگان ترک‌نشین اردبیل، آذربایجان‌غربی و زنجان اظهار همدردی و پیگیری این مسئله را حداقل بعد از تشکیل فراکسیون ترک‌نشین‌ها دارند.

البته دل آذربایجانی‌ها داغدار را بیش از حادثه جمله وزیر راه و شهرسازی به درد آورد و آن واکنش وزیر راه بسیار دور از انتظار بود که گفت؛ همه مسافران بیمه‌اند و جای هیچ نگرانی نیست!