تراکتور پرسپولیس را کنار زد
تراکتور پرسپولیس را کنار زد

حسن‌زاده در دقیقه ۷۱ یکی از دو گل ابراهیمی و ایران‌پوریان برای تراکتورسازی را جبران کرد تا این بازی با حساسیت بیشتری دنبال شود.  تساوی دیروز پرسپولیس مقابل پیکان بهترین فرصت را در اختیار تراکتورسازی قرار داده بود تا با پیروزی در یازدهمین بازی فصل، رسیدن به امتیاز ۲۳ و البته تفاضل گل بهتر نسبت […]

حسن‌زاده در دقیقه ۷۱ یکی از دو گل ابراهیمی و ایران‌پوریان برای تراکتورسازی را جبران کرد تا این بازی با حساسیت بیشتری دنبال شود.
 تساوی دیروز پرسپولیس مقابل پیکان بهترین فرصت را در اختیار تراکتورسازی قرار داده بود تا با پیروزی در یازدهمین بازی فصل، رسیدن به امتیاز ۲۳ و البته تفاضل گل بهتر نسبت به سرخ پوشان پایتخت به صدر جدول صعود کنند که شاگردان قلعه‌نویی به سختی به آن رسیدند و با گل‌های ابراهیمی و ایران‌پوریان در دقایق ۵۴ و ۶۶ در مقابل تک گل حسن‌زاده در دقیقه ۷۱ برای صبا، توانستند به برتری برسند؛ صبا هم در ادامه ناکامی‌های خود چهارمین باخت فصل را متحمل شد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به سایپا در جایگاه چهاردهم بایستد.
هفته یازدهم لیگ برتر ؛ تاریخ: ۹۵/۹/۵ ؛ ساعت ۱۴:۳۰
استادیوم اختصاصی تراکتورسازی / تماشاگر: ۴۵۰۰ نفر
داور: حمید حاج‌ملک؛ کمک‌ها: علی‌اکبر عظیم‌پور، فرزاد بهرامی و وحید صالحی / ناظر: حسین عسگری
اخطار
سید مهدی حسینی(۱۰) پویا سیف‌پناهی(۲۳) کریم اسلامی(۲+۹۰) از صبا
محمد نوری(۱۹) جاسم کرار(۸۳) از تراکتورسازی
تراکتورسازی:
محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد ایران‌پوریان، شهرام گودرزی، مهدی کیانی، محمد نوری، سروش رفیعی، محمد ابراهیمی(۳+۹۰- محمد نادری)، لوسیانو ادینهو(۷۶- جاسم کرار) و فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
صبای قم:
حامد لک، رضا عنایتی، هاشم بیک‌زاده، حمیدرضا دیوسالار، سید مهدی حسینی(۷۲- امید جهانبخشی)، پویا سیف‌پناهی، میلاد ابطحی، مهران امیری(۱+۹۰- محمد بائوج‌رضایی)، کریم اسلامی، کیوان امرایی(۸۵- سید علی فاطمی) و احمد حسن‌زاده
سرمربی: صمد مرفاوی
شرح گل ها:
تراکتورسازی ۱ – صبا ۰ (دقیقه ۵۴: محمد ابراهیمی): توپ ریباند شده از روی ضربه سر اشتباه ابطحی به پشت محوطه جریمه صبا را ابراهیمی با شوت روی پا به سمت دروازه صبا زد که توپ مجددا با بدن ابطحی برخورد کرد و با تغییر جهت، تبدیل به گل اول تراکتورسازی شد.
تراکتورسازی ۲ – صبا ۰ (دقیقه ۶۶: محمد ایران‌پوریان): پنالتی‌ای که ابراهیمی با خطای امرایی برای تراکتورسازی به دست آورده بود را ایران‌پوریان برخلاف جهت لک، به سمت چپ دروازه صبا زد تا تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۵ برساند.
تراکتورسازی ۲ – صبا ۱ (دقیقه ۷۱: احمد حسن‌زاده): حرکت عالی اسلامی از جناح چپ و سانتر او، پس از عبور از روی سر دو مدافع تراکتورسازی به حسن‌زاده رسید تا این بازیکن با ضربه سر گلزنی کند و اختلاف را به حداقل برساند.
شرح نیمه اول
در ابتدای مسابقه هر دو تیم نمایش درگیرانه‌ای ارائه کردند و با جنگندگی در میانه زمین و به ویژه پشت محوطه جریمه صبا قصد داشتند به نتیجه برسند و تاکتیک‌هایشان را اجرا کنند اما مدافعان صبا اجازه خطر جدی روی دروازه تیمشان را ندادند که همین مسئله موجب شد بازی تا دقیقه ۳۰ هیچ خطر جدی روی دروازه‌ها نداشته باشد و تیم صبا که با پنج مدافع کار می‌کرد به خواسته‌اش برسد؛ در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه دوم هر دو تیم حملاتی روی دروازه یکدیگر شکل دادند که دو موقعیت تراکتور جدی بود و می‌توانست تبدیل به گل شود اما واکنش لک و کم‌دقتی ایران‌پوریان موجب شد دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.
دقایق حساس:
دقیقه ۲۹: سانتر رفیعی از روی کرنر و ضربه سر نوری از بالای دروازه صبا به بیرون رفت.
دقیقه ۳۴: شوت راه دور حسن‌زاده با فاصله زیادی راهی اوت شد.
دقیقه ۳۵: ارسال تند و تیز حسن‌زاده از روی کرنر را اخباری با شیرجه و پرش بلند دور کرد.
دقیقه ۳۸: ایران‌پوریان با سانتر دقیق به محوطه جریمه، موقعیت جدی ایجاد کرد ولی ضربه سر حاتمی را لک با زیبایی و واکنش سریع به کرنر فرستاد.
دقیقه ۴۱: ضربه کم قدرت حاتمی را لک به راحتی در اختیار گرفت.
دقیقه ۴۵: شوت پای راست گودرزی بدون خطر از بالای دروازه صبا تبدیل به اوت شد.
دقیقه ۲+۴۵: خطرناک‌ترین موقعیت نیمه اول در آخرین لحظه اتفاق افتاد که ارسال رفیعی و ضربه سر حاتمی را ایران‌پوریان از زاویه بسته با شوتی بی‌دقت به بیرون زد.
دقیقه ۵۸: کیانی با شوت پای چپ قصد گلزنی از پشت محوطه جریمه را داشت که شوت بی‌دقت او با فاصله زیادی از بالای دروازه به اوت رفت.
دقیقه ۶۸: شوت فنی حسن‌زاده از روی ضربه آزاد را اخباری به طور ناقص دفع کرد و کیانی سراسیمه توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۶۹: حسن‌زاده کرنری خطرناکی روی دروازه تراکتورسازی ارسال کرد که اخباری توپ را دفع کرد.
حواشی:
* مسعود حق‌جو، مدافع صبای قم به دلیل از دست دادن پدر بزرگ خود غائب امروز ترکیب صبا است.
* سعید آقایی و خالد شفیعی از تراکتورسازی و قاسم دهنوی از صبای قم محرومان این مسابقه هستند.
* محسن بنگر به دلیل مصدومیت حضور در این بازی را از دست داده است.
* بازی با تاخیر سه دقیقه‌ای و همچنین یک دقیقه سکوت آغاز شد.
* تماشاگران تراکتورسازی استقبال خوبی از این مسابقه به عمل آوردند.
* در دقیقه یک مسابقه، برخورد دیوسالار و ادینهو در محوطه جریمه صبا صحنه مشکوک به پنالتی را به وجود آورد که البته بازیکنان تراکتورسازی اعتراضی به این اتفاق نداشتند.
* مرفاوی در تصمیمی عجیب عنایتی را به عنوان مدافع آخر به کار گرفته است.
* در دقیقه ۲۳ ، توپ ارسالی حسن‌زاده را اسلامی از مقابل دروازه تراکتورسازی قصد داشت بزند که ایران‌پوریان با گرفتن دست مانع او شد ولی حاج‌ملک اعتقاد به پنالتی نداشت.
* مرفاوی، سرمربی و الهامی، مربی صبا به عدم اعلام پنالتی برای صبا و گرفتن خطا به سود تراکتورسازی معترض شدند.
* دو دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول گرفته شد.