پارلمان اروپا با اکثریت قاطع، توقف موقت گفت‌و‌گوها و مذاکرات پیرامون عضویت ترکیه در اتحادیه اروپایی را تصویب کرد. به گزارش العالم، ۴۷۹ عضو پارلمان اروپا پنجشنبه به تعلیق گفت‌و‌گو‌ها با ترکیه در زمینه عضویت در اتحادیه اروپایی دادند و تنها ۳۷ نفر با این مصوبه مخالف بودند. این اقدام، تندترین پاسخ به «رجب طیب […]

پارلمان اروپا با اکثریت قاطع، توقف موقت گفت‌و‌گوها و مذاکرات پیرامون عضویت ترکیه در اتحادیه اروپایی را تصویب کرد.
به گزارش العالم، ۴۷۹ عضو پارلمان اروپا پنجشنبه به تعلیق گفت‌و‌گو‌ها با ترکیه در زمینه عضویت در اتحادیه اروپایی دادند و تنها ۳۷ نفر با این مصوبه مخالف بودند.
این اقدام، تندترین پاسخ به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به دلیل اقدامات سیاسی پس از کودتا محسوب می‌شود.
این رای الزام آور نیست، اما با هدف افزایش فشار بر اردوغان صادر شده است. بسیاری بر این باورند که رئیس‌جمهوری ترکیه پس از کودتا رویکرد تمامیت‌خواه و قدرت‌طلبانه‌ای را به دست گرفته است.
این رای‌گیری که در شهر استراسبورگ فرانسه انجام شد، کشور‌های اروپای را وادار می‌کند تا گفت‌و‌گو‌های عضویت ترکیه در اتحادیه را متوقف کنند. تا کنون تنها اتریش به طور علنی از تعلیق این گفت‌و‌گو‌ها حمایت کرده است.
بسیاری از کشور‌های اروپایی نگران هستند که در صورت مخدوش شدن روابط ترکیه و اتحادیه اروپایی، سیل مهاجران بار دیگر به سوی اروپا سرازیر شود.
دولت اردوغان تا کنون پیشنهاد داده که اگر تا پایان سال جاری میلادی پیشرفتی حاصل نشود، ممکن است به طور کل از فرایند عضویت در این اتحادیه بیرون بیاید. وی به شخصه در هفته جاری گفت که رای به توقف گفت‌و‌گو‌ها به معنی این است که پارلمان اروپایی از تروریست‌ها حمایت می‌کند.