روند کاهش صادرات / کاهش ۶۴ درصد صاردات از گمرک منطقه آزاد ارس
روند کاهش صادرات / کاهش ۶۴ درصد صاردات از گمرک منطقه آزاد ارس

علی‌اصغر عباس‌زاده عصر امروز در نشست بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه صدور گواهی مبدأ گمرکی و در جمع مسئولان شهرستان‌های بناب، مراغه، ملکان، عجب‌شیر و نیز جمعی از صادرکنندگان این شهرستان‌ها بیان کرد. وی با اشاره به اینکه بعد از راه‌اندازی گمرک بناب شاهد روند افزایشی صادرات از این گمرک هستیم؛ تصریح کرد: هم […]

۱۳۹۵۰۴۳۰۰۰علی‌اصغر عباس‌زاده عصر امروز در نشست بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه صدور گواهی مبدأ گمرکی و در جمع مسئولان شهرستان‌های بناب، مراغه، ملکان، عجب‌شیر و نیز جمعی از صادرکنندگان این شهرستان‌ها بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از راه‌اندازی گمرک بناب شاهد روند افزایشی صادرات از این گمرک هستیم؛ تصریح کرد: هم اکنون در ۱۱ نقطه استان دفاتر گمرک فعال است و با وجود اینکه در کل کشور شاهد کاهش روند صادرات هستیم ولی گمرک بناب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد از لحاظ وزنی افزایش صادرات داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی همچنین از کاهش ۶۴ درصدی صادرات از گمرک منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: گمرک بناب از لحاظ صادرات دومین گمرک در بین گمرکات استان است.

عباس‌زاده در عین حال اظهار کرد: با وجود کاهش صادرات در کشور گمرکات آذربایجان‌شرقی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش صادرات داشته است.