سابقه بازی‌های تراکتورسازی تبریز با صبای قم
سابقه بازی‌های تراکتورسازی تبریز با صبای قم

تنها تیمی که در لیگ برتر تیم تراکتورسازی را در تبریز سه بار مغلوب کرده است، سپاهان اصفهان است. بعد از این تیم، صبای قم تاکنون دو بار تراکتورسازی را در تبریز شکست داده تا آمار بسیار خوبی داشته باشد. دو پیروزی، سه تساوی و دو شکست حاصل تلاش تراکتورسازی در بازی‌های خانگی برابر صبای […]

ت۰۱۱۴۳۶۱۰نها تیمی که در لیگ برتر تیم تراکتورسازی را در تبریز سه بار مغلوب کرده است، سپاهان اصفهان است. بعد از این تیم، صبای قم تاکنون دو بار تراکتورسازی را در تبریز شکست داده تا آمار بسیار خوبی داشته باشد.

دو پیروزی، سه تساوی و دو شکست حاصل تلاش تراکتورسازی در بازی‌های خانگی برابر صبای قم است.

حالا تراکتورسازی در هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف تیم می‌رود که روزگاری گربه سیاهش بود.

خبرگزاری فارس در تبریز در گزارشی سابقه بازی‌های دو تیم در لیگ برتر  را بررسی کرده است:

فصل ۸۹-۱۳۸۸:

تیم تراکتورسازی تبریز بعد از هفت سال دوری از لیگ برتر فوتبال کشور در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها در قم به مصاف صبای این شهر رفت و در نهایت بازی را با نتیجه دو بر یک به تیم میزبان واگذار کرد. تنها گل تراکتورسازی را در دقیقه ۸۸ محمد ابراهیمی به ثمر رساند.

بازی برگشت در تبریز تیم تراکتورسازی طوفانی ظاهر شده و موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ تیم صبا را مغلوب کند. گل‌های تراکتورسازی در این بازی را فرهاد خیرخواه ۲ گل و محمد ابراهیمی به ثمر رساندند.

فصل ۹۰-۱۳۸۹:

بازی دو تیم تراکتورسازی و صبا در قم با تساوی بدون گل به اتمام رسید اما در بازی برگشت تیم صبای قم در یک بازی جنجالی موفق شد تیم تراکتورسازی را با نتیجه دو بر یک مغلوب کند.

در این بازی ابتدا تراکتورسازی با گل جاسم کرار از نقطه پنالتی از صبا پیش افتاد اما صبا نتیجه بازی را تغییر داده و با ۳ امتیاز شیرین میدان را ترک کرد. اعتراض شدید تماشاگران به حرکات ویسی مربی صبا و همچنین اخراج کرار تبعات سنگینی برای تراکتورسازی به همراه داشت. محرومیت از حضور تماشاگر در دو بازی که این جریمه در فصل بعد اجرا شد.

فصل ۹۱-۱۳۹۰:

تراکتورسازی که از حضور تماشاگرانش در دو بازی محروم بود بر حسب اتفاق در بازی اول مقابل صبا در تبریز قرار گرفت. صبایی‌ها که تراکتورسازی با هدایت کمالوند را مقابل ۵۰ هزار تماشاگر تبریز شکست داده بودند، این بار نیز تراکتور را بدون سلاح تماشاگر با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کردند.

هدایت تیم تراکتورسازی در این سال بر عهده امیر قلعه‌نویی بود. گل‌های تراکتورسازی توسط فرزاد آشوبی و محمد ابراهیمی به ثمر رسید. بازی برگشت دو تیم در قم با تساوی دو بر دو خاتمه یافت. حدادی‌فر و حسینی گلزنان تیم تراکتورسازی در این بازی بودند.

فصل ۹۲-۱۳۹۱:

تراکتورسازی اولیویرا در هر دو بازی رفت و برگشت خود مقابل صبا به تساوی بدون گل دست یافت تا این مربی پرتغالی نیز در برابر صبا کارنامه موفقی نداشته باشد.

فصل ۹۳-۱۳۹۲:

بالاخره تیم مجید جلالی نخستین پیروزی خود در قم را مقابل صبا جشن گرفت. گل‌های فرشاد احمدزاده، کریم انصاری‌فرد و سعید دقیقی موجبات پیروزی ۳ بر ۱ تراکتورسازی مقابل صبای قم را فراهم کردند.

بازی برگشت دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت که زننده گل تیم تراکتورسازی سعید دقیقی بود.

فصل ۹۴-۹۳:

تراکتورسازی برای اولین بازی در هر دو بازی رفت و برگشت برابر صبا به پیروزی دست یافت.

تراکتورسازی در دور رفت و با هدایت رسول خطیبی در حالی که دو بر صفر از صبا عقب افتاده بود، با گل های ادینهو۲گل، ایران پوریان و محسن دلیر به برتری ۴ بر ۲ دست یافت.

در بازی برگشت در قم تراکتورسازی این بار با نتیجه ۳ بر ۲ برابر صبا به برتری دست یافت. در این بازی رسول خطیبی دیگر سرمربی تیم تراکتورسازی نبود. تونی نیز از تهران مستقیم به قم آمد و در روزی که هنوز رسما سرمربی تراکتورسازی نشده بود، شاهد پیروزی تیمش شد.

سامان نریمان جهان، ادینهو(پنالتی) و آندرانیک تیموریان زننده گل های تیم تراکتورسازی در این بازی بودند.

فصل ۹۵-۹۴:

تراکتورسازی سازی در حالی که با تونی وضعیت خوبی در جدول نداشت برابر صبای قم با نتیجه دو بر یک مغلوب شد.

در این بازی در نیمه اول کاردوسو مدافع تراکتورسازی به اشتباه دروازه تیم خود را گشود. اما یونس حمزه تونسی گل تساوی را برای تراکتورسازی زد. در نیمه دوم صبایی‌ها یک گل دیگر زده و بازی را با نتیجه ۲ بر ۱ به سود خود خاتمه بخشیدند.

بازی برگشت امیر قلعه نوعی هدایت تراکتورسازی برعهده داشت که این بازی نیز با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. گل تراکتورسازی را کاردوسو به ثمر رساند و گل صبا در دقیقه ۸۸ به دست آمد تا تراکتورسازی در اواخر بازی پیروزی را از دست داده باشد.