۹۰ درصد تاثیرات زیست محیطی دریاچه ارومیه متوجه آذربایجان‌شرقی است
۹۰ درصد تاثیرات زیست محیطی دریاچه ارومیه متوجه آذربایجان‌شرقی است

محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جغرافیایی و زیست محیطی وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در کنار سایر نهادها ۱۰۰ درصد تکالیف خود را در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه انجام دادند تا بتوانیم به دوره تثبیت برسیم. وی افزود: ما باور داریم ۹۰ درصد تاثیرات زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی، […]

downloadمحمدصادق پورمهدی ظهر امروز در کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جغرافیایی و زیست محیطی وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در کنار سایر نهادها ۱۰۰ درصد تکالیف خود را در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه انجام دادند تا بتوانیم به دوره تثبیت برسیم.

وی افزود: ما باور داریم ۹۰ درصد تاثیرات زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی خشکی دریاچه متوجه آذربایجان‌شرقی است اگرچه ۹۰ درصد آب دریاچه باید توسط آذربایجان‌غربی تامین شود.

پورمهدی تصریح کرد: دولت تاکنون اعتبارات خوبی برای احیای دریاچه تخصیص داده و امیدواریم بعد از این نیز به عهد خود وفا کرده و نسبت به احیای دریاچه مثل گذشته جدی باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ کیلومتر از مسیر رودخانه آجی‌چای را لایروبی کردیم، افزود: در کنار این لازم است تصفیه‌خانه تمام شود تا تعهد سالانه انتقال ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه را عملی کنیم.

این مسئول تصریح کرد: تقریبا به میزان آبی که از زرینه‌رود به تبریز می‌آید باید پساب تصفیه شده را به دریاچه برگردانیم که امور خوب پیش می‌رود و از شهرداری انتطار داریم در بودجه ۹۶ شهرداری ردیفی برای دریاچه ارومیه اختصاص دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث آب در کشور ما بسیار بغرنج است و بارندگی‌ها سال به سال کاهش می‌باید و خشکی دریاچه ارومیه بر بحث کمبود آب مضاعف شده و لازم است همه مردم به صحنه بیایند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه درصد مصرف آب ما در بخش‌های مختلف خیلی بالاتر از استانداردهای جهانی است، گفت: بخش خصوصی باید برای تامین و صرفه‌جویی در مصرف آب وارد صحنه شود.