امین امینیان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: در شهرستان خداآفرین ۱۲ واحد عرضه قلیان وجود داشت که اغلب آن‌ها با مجوز غذاخوری، قلیان عرضه می‌کردند، در اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از هفته پیش تمامی این واحدها اعم از دارای پروانه کسب یا فاقد پروانه کسب […]

امین امینیان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: در شهرستان خداآفرین ۱۲ واحد عرضه قلیان وجود داشت که اغلب آن‌ها با مجوز غذاخوری، قلیان عرضه می‌کردند، در اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از هفته پیش تمامی این واحدها اعم از دارای پروانه کسب یا فاقد پروانه کسب جمع آوری شدند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از این هرگونه عرضه قلیان در اصناف این شهرستان ممنوع و با متخلفان برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان خداآفرین همچنین از اکیپ بازرسان متشکل از اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی این شهرستان خواست برای برخورد و جلوگیری از عرضه مواد پیش ساز مواد مخدر و انواع قرص‌های روان گردان در داروخانه ها و عطاری ها، بازرسی از این واحدها را به صورت سرزده و مداوم تشدید کنند.

امینیان استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی برای اطلاع رسانی در زمینه آگاهی بخشی به نوجوانان و جوانان را ضروری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی بخصوص فضای مجازی در امر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نقش بسزایی در پیشگیری اولیه از اعتیاد دارد که باید دستگاه‌های متولی به این مسئله توجه جدی داشته و با یک برنامه‌ریزی مشخص به منظور مبارزه همه جانبه با این پدیده شوم اجتماعی از این ظرفیت استفاده کنند.

فرماندار خداآفرین رویکرد دولت تدبیر و امید و ستاد مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کردن مبارزه خواند و گفت: اجتماعی کردن یعنی استفاده ازظرفیت تمامی گروه‌ها و عناصر مؤثر بر جامعه برای پیشگیری از اعتیاد است.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر با مسئولیت یک دستگاه امکان پذیر نیست، باید همه مردم و دستگاه ها مشارکت کنند تا شاهد پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر و مصرف آن در جامعه باشیم.

امینیان با بیان این مطلب که اعتیاد تزریق مرگ بر جامعه است، افزود: اتخاذ تدابیر لازم برای مشارکت عموم مردم برای پیشگیری از آسیب‌ها و توسعه تشکل‌های مردم نهاد میتواند در امر پیشگیری میسر واقع شود.

وی در پایان از برگزاری همایش شهرستانی مبارزه با مواد مخدر در دی ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.