شیطنت برخی مسئولان، ظلم در حق ۴ میلیون آذربایجانی است
شیطنت برخی مسئولان، ظلم در حق ۴ میلیون آذربایجانی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: گزارش عملکرد کامل استان را در ۲۹ بهمن ماه به مقام معظم رهبری تقدیم می‌کنیم. منطقه آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دومین جلسه نشست اقتصاد مقاومتی استان با محوریت گزارش عملکرد شش ماهه دستگاه های اجرایی استان و فرمانداری‌ها گفت: با همت مدیران به جای دوازده ماه بنا داریم که در […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: گزارش عملکرد کامل استان را در ۲۹ بهمن ماه به مقام معظم رهبری تقدیم می‌کنیم.

منطقه آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دومین جلسه نشست اقتصاد مقاومتی استان با محوریت گزارش عملکرد شش ماهه دستگاه های اجرایی استان و فرمانداری‌ها گفت: با همت مدیران به جای دوازده ماه بنا داریم که در دهه فجر تا ۲۱ بهمن ماه سالجاری گزارش کامل سال را بتوانیم بر اساس اهداف ابلاغی دستگاه های ملی و اهداف برش استانی سال ۹۵ استان آماده کنیم.

وی عنوان کرد: امروز اعلام کنیم که تمامی مدیران استان و فعالین بخش خصوصی و … توانسته اند اهدافی را که برای استان در  سال ۹۵ پیش بینی شده بود را محقق کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به جلسات مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ابراز کرد: خوشبختانه تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات از بانک های استان در روزهای اخیر افزایش یافته است.

جبارزاده تصریح کرد: هنوز با تخصیص و ارائه کامل ۷۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی فاصله داریم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تمامی اعتبار در نظر گرفته شده برای استان را در اختبار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: با تلاش تمامی مدیران استانی سعی می کنیم که اهداف تعیین شده برای اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

جبارزاده در ادامه سخنان خود با تشکر از فعالیت و همراهی صدا و سیما در انعکاس برنامه‌ها و گزارشات عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی نباید انتظار پوشش تمامی برنامه‌ها توسط صدا و سیما را داشته باشند و باید خود دستگاه‌های اجرایی توسط روابط عمومی‌ها اقدام به ضبط و تولید برنامه‌ها کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم کاری که در بخش روستایی انجام خواهد شد، میزان تولید برنامه‌ها در شش ماهه دوم سال افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد:  امیدواریم هم در سطح ملی و هم در سطح استان‌ها اخبار و برنامه‌های تولیدی از استان‌ها  افزایش یافته و بیشتر به روی آنتن اخبار سراسری برود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به گزارش عملکرد خوب مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: پنجره واحد کار ارزشمندی است و در بخش سرمایه گذاری خارجی اعتقاد داریم که منابع دولتی و خصوصی کفاف سرمایه گذاری‌های مورد نیاز کشور را نخواهد کرد.

جبارزاده با بیان اینکه منابع دولت و بخش خصوصی نمی‌تواند تمامی نیازهای ما را پوشش دهد و باید از سرمایه‌های خارج از مرزها استفاده کرد، عنوان کرد: این گواه را می دهیم که دولتمردان تمامی تلاش خود را در حوزه های مختلف برای جذب سرمایه گذاری خارجی به کار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی شیطنت‌های انجام شده در بدنه وزارتخانه‌ها و ایجاد بروکراسی‌های اداری، اظهار کرد:  از برخی‌ها در بدنه وزارتخانه‌ها گله مندم و امیدوارم با توجه به گشایشاتی که در دوره پسابرجام ایجاد شده و علاقه مندی که در حوزه تولید انجام شده بسیاری از مشکات رفع شود.

وی گفت: هدف از دعوت تمامی سرمایه گذاران خارجی به استان، برای واردات کالاهای خود نیست و برای کار کردن در حوزه معدن؛ راه و .. است و درخواست داریم بدنه وزارتخانه‌ها همکاری‌های خود با استان‌ها را در جهت تحقق وعده‌های دکتر روحانی انجام دهند.

وی با انتقاد از شیطنت‌های برخی‌ها مبنی بر تهمت‌ها و دروغ نسبت به وی، ادامه داد: برخی ها گفته اند جبارزاده با وجود پیمانکار داخلی، کاری را به پیمانکار خارجی واگذار کرده است. بنده اگر این کار را انجام دهم یک سرمایه گذاری انجام داده‌ام و علت این امر هم به دلیل محدود بودن سرمایه پیمانکاران داخلی است.

وی در همین راستا اظهار کرد: اولویت ما پیمانکاران داخلی است و اگر صورت وضعیت مناسبی داشته باشند، صددرصد انجام پروژه‌ها را به این پیمانکاران واگذار می‌کنیم.

جبارزاده تصریح کرد: در مقابل توسعه یک استان ایستادن، گناه کبیره است و اینکه مانع توسعه شوند در حق چهار میلیون آذربایجانی، ظلم و خیانت کرده اند. کسانی که به بهانه‌های واهی در مجلس سوال می‌کنند، شیطنت ‌کرده و از این قبیل اقدامات، در حق مردم بی انصافی می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در همین راستا تصریح کرد: با مردم خود  عهد و پیمان بسته‌ایم تا زمانی که در این سمت هستیم برای مردم خود کار کنیم و شیطت‌های برخی، ما را خسته نمی کند. تا تحقق اهدافمان، راحت نخواهیم نشست.

جبارزاده در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: هر کال سنتری که به آذربایجان‌شرقی بیاید، زمین و تسهیلات داده و از حضور آنان در استان استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت شبکه جز یکی از حساسیت‌های ماست، به دانشگاه تبریز دستور داد که به سایت تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی استان حمله کند و گفت: به ازای هر نفوذی که انجام می شود،  دانشگاه تبریز تشویق و دستگاهی که هک می‌شود باید خودش را مجهز کند چون این اطلاعات، متعلق به تمامی مردم است.

وی از تمامی فرماندارن استان خواست در راستای مهاجرت معکوس، اقدامات لازم را انجام دهند؛ چرا که کنترل بیکاری و سایر معضلات اجتماعی از روستا آغاز می شود.

جبارزاده بیان کرد: باید یک برند بین المللی مبل با کمک منطقه آزاد در مرند ایجاد کنیم، همان طوریکه در حوزه کفش نیز باید این اقدام را انجام دهیم . واحدی باید ایجاد شود که در بازارهای آفریقایی، آسیاسی و اروپایی مشتری داشته باشد.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی بدون توجه به فناوری‌های نو و تکنولوژی‌ها محقق نمی شود. راه نجات در دانش بنیان کردن تولیدات است و دانش بنیان نخواهد شد، مگر اینکه از مراکز رشد و مناطق ویژه علم و فناوری استفاده کنیم.

وی در پایان این جلسه از عملکرد خبرگزاری ایسنا و برخی دیگر از رسانه‌ها در خصوص پوشش خبری تمامی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تشکر کرده و نام اداره کل فنی و حرفه ای را به نام اداره کل فنی و حرفه ای و اشتغال، تغییر داد.