یک کارشناس فوتبال گفت: تراکتورسازی اگر می‌خواهد به قهرمانی برسد، باید از انجام بازی مستقیم دوری کند. اصغر اعتباری در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های تبریزی اظهار نظر کرد. *تراکتورسازی می‌تواند قهرمان شود به شرطی که… اعتباری در خصوص آخرین وضعیت شاگردان قلعه‌نویی گفت: تیم تراکتورسازی امسال نفرات خوبی دارد و می‌تواند در کورس قهرمانی باشد؛ […]

یک کارشناس فوتبال گفت: تراکتورسازی اگر می‌خواهد به قهرمانی برسد، باید از انجام بازی مستقیم دوری کند.

اصغر اعتباری در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های تبریزی اظهار نظر کرد.

*تراکتورسازی می‌تواند قهرمان شود به شرطی که…

اعتباری در خصوص آخرین وضعیت شاگردان قلعه‌نویی گفت: تیم تراکتورسازی امسال نفرات خوبی دارد و می‌تواند در کورس قهرمانی باشد؛ اما به شرطی که این تیم به انجام فوتبال روی زمین بیشتر روی بیاورد و از بازی مستقیم دوری کند؛ زیرا دوران این نوع فوتبال خیلی وقت است که تمام شده و این‌که تاکتیک اصلی تیم، انجام بازی مستقیم باشد، صحیح نیست.

وی تأکید کرد: تراکتورسازی باید در تعطیلات نیم‌فصل تقویت شود و این تیم اگر کمی از انجام بازی مستقیم دوری کند، می‌تواند قهرمان شود، ولی در غیر اینصورت شاید به زور بتواند به عنوان سومی لیگ برسد.

وی گفت: نام تراکتورسازی متعلق به شهر تبریز است، ولی این تیم تنها یک بازیکن تبریزی دارد و این اصلاً خوب نیست. تراکتور با نفرات بومی نیز می‌توانست نتایج خوبی بگیرد و این مشکل، چند سال است که گریبان‌گیر این تیم است.

*مدیران ماشین‌سازی تکلیف خطیبی را مشخص کنند

اعتباری در خصوص وضعیت تیم سبزپوش تبریزی نیز گفت: تیم ماشین‌سازی نیز امسال نفرات خوبی جذب کرده، اما این تیم در خط دفاعی خود مشکل دارد و نیاز است که در نیم فصل، نقاط ضعف خود را در این خط برطرف کنند. بازیکنان این تیم، زیاد از حد با توپ بازی می‌کنند و باید این مشکل را نیز رفع کنند.

وی در خصوص شکست هفته گذشته ماشین‌سازی در آبادان بیان کرد: تیم صنعت نفت، بارسلونا نیست که ماشین‌سازی مقابل این تیم رو به بازی تدافعی آورد و در ۱۸ قدم خود جمع شد. سبزپوشان باید در این بازی با برنامه‌ریزی خوبی، دو به دو با حریف رقابت می‌کردند و به نظرم ماشین‌سازی اگر پنج بار با صنعت نفت آبادان بازی کند، می‌تواند هر پنج بازی را برنده شود.

اعتباری خاطرنشان کرد: باشگاه ماشین‌سازی هم باید تصمیم اساسی بگیرد و تکلیف سرمربی تیمش را به زودی مشخص کند. این باشگاه اگر تصمیم به تعویض مربی دارد، باید قبل از ورود به بحران‌های بزرگتر، این کار را انجام دهد، ولی در غیر این صورت به نظر باید قاطعانه از خطیبی حمایت کند تا این مربی با اطمینان خاطر کارش را دنبال کند.

وی ادامه داد: شهر تبریز، مربیان بسیار بهتر از گل محمدی دارد و نمی‌دانم چرا مدیران تبریزی به مربیان شهر خودشان اعتماد ندارند. شهر تبریز مربیانی همچون باغ آبادی دارد که اکنون تمام تمرینات تیم فولاد زیر نظر وی برگزار می‌شود و نمی‌دانم چرا برخی‌ها مربی‌ای که سه سال پیش فوتبال بازی می‌کرد را هم تراز با مربی با سابقه ۲۰ ساله قرار می‌دهند.

این کارشناس فوتبال تأکید کرد: رسول خطیبی مربی بسیار خوبی است و به نظرم باید به او فرصت بدهند و این مربی نیز اگر کمی مشاوره‌های خود را افزایش دهد، مطمئناً می‌تواند نتایج خوبی بگیرد.

*گسترش فولاد روز به روز بهتر می‌شود

اعتباری در خصوص وضعیت گسترش فولاد نیز بیان کرد: تیم آبی‌پوش تبریزی با این‌که نتوانسته نتایج خوبی در این فصل بگیرد، اما تیم بسیار خوب و بابرنامه‌ای است و معتقدم که این تیم، روز به روز بهتر می‌شود و در پایان جزو هشت تیم برتر خواهد بود.

وی درباره دربی این هفته فوتبال تبریز بین دو تیم گسترش فولاد و تراکتورسازی نیز خاطرنشان کرد: این دیدار بازی پایاپایی خواهد شد و با توجه به قدرت برابر دو تیم، به احتمال ۹۰ درصد نیز با نتیجه مساوی تمام می‌شود، اما تراکتور اگر می‌خواهد در کورس قهرمانی باقی بماند، باید سه امتیاز بیشتر بازی‌ها را ازآن خود کند.

این کارشناس فوتبال در پایان بیان کرد: نمی‌دانم چرا وقتی مربیان تهرانی در تیم‌هایمان هستند، باشگاه پول کافی برای هرکاری دارد، ولی وقتی باشگاهی به مشکل برمی‌خورد، به فکر مربیان تبریزی می‌افتند و امیدوارم همه مشکلات حل شده و هر سه تیم تبریزی، نتایجی درخور شأن فوتبال استان بگیرند.