نبرد «حلب» همانند نبرد موصل سرنوشت‏‌ساز است/تنها در صورت پیروزی در سوریه به لبنان باز می‎گردیم/ از «میشل عون» حمایت می‏‌کنیم
نبرد «حلب» همانند نبرد موصل سرنوشت‏‌ساز است/تنها در صورت پیروزی در سوریه به لبنان باز می‎گردیم/ از «میشل عون» حمایت می‏‌کنیم

دبیر کل حزب الله لبنان سخنرانی خود به مناسبت گرامی داشت شهید حاج «حاتم حماده» را آغاز کرد. سید حسن نصرالله در ابتدا به خانواده شهید «حاتم حماده» و بستگان وی تسلیت گفت و تاکید کرد که حاج حاتم معروف به حاج «علاء» فرزند مقاومت اسلامی لبنان بود. دبیرکل حزب الله افزود: شهید علاء از […]

دبیر کل حزب الله لبنان سخنرانی خود به مناسبت گرامی داشت شهید حاج «حاتم حماده» را آغاز کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدا به خانواده شهید «حاتم حماده» و بستگان وی تسلیت گفت و تاکید کرد که حاج حاتم معروف به حاج «علاء» فرزند مقاومت اسلامی لبنان بود.

دبیرکل حزب الله افزود: شهید علاء از اولین فرماندهانی بود که همزمان با بروز خطر تکفیری، در میدان جنگ با تکفیری‎ها حاضر شد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت امروز را مدیون خون شهدای و فداکارهای‎ آنها هستیم، گفت: حاج علاء از فرماندهان اصلی عملیات آزادسازی القلمون بود.

نصرالله در ادامه به تحولات سوریه اشاره و اعلام کرد که جنگ حلب تبعات بزرگی در سطح میدانی و استراتژیکی و سیاسی داشته است.

وی افزود: جنگ حلب جنگ سرنوشت سازی برای کل منطقه است، همچنانکه امروز عملیات موصل، بسیار مهم است.

دبیرکل حزب الله گفت: محاصره عناصر مسلح سوری از سوی ارتش و مقاومت باعث شد که آنها نتوانند خودروهای بمب گذاری شده را از سوریه به لبنان بفرستند.

دبیرکل حزب الله افزود: ما پس از بررسی کامل و عمیق حوادث منطقه تصمیم گرفته‌ایم که به سمت سوریه خیز برداریم. در درگیری های حلب تعداد زیادی شهید از جمله حاج علاء شهید شدند.

وی تاکید کرد که تکفیری ها و حامیان آنها را از رسیدن به اهدافشان در منطقه بازداشته‌ایم و به سوی پیروزی واقعی در حرکتیم. فقط در صورت پیروزی در سوریه و خنثی کردن توطئه تجزیه آن به لبنان بازمی گردیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عملکرد و رفتار داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی تکفیری گواه بر صدق ادعاهای ماست و مؤید طرحی است که برای جدا کردن کشورهای منطقه از ریشه های تاریخی شان ترسیم شده است.

نصرالله افزود: فقط شیعیان نبودند که در عراق با داعش جنگیدند بلکه یک اجماع ملی بزرگ برای این منظور به وجود آمد. وی گفت: «اهل تسنن بیش از هر گروه دیگری از طرح تکفیری در منطقه رنج می برند».

وی همچنین به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: در یمن دست کم ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر یمنی تحت محاصره قرار دارند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: وحدت ملی عراقی‎ها در مقابله با داعش حقیقی است و طیف‎ها و فرقه‎های گوناگون در کنار هم برای آزادسازی موصل می‏‌جنگند.

نصرالله همچنین به تحرکات ترکیه در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: آنکارا فردا خواهند گفت که حلب هم برای ترکیه است نه سوری ها، همچنانکه امروز همچنین ادعایی را درباره موصل دارند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که ترکیه به بهانه دفاع از خود می خواهد در موصل بجنگند، اما جنگ الحشد الشعبی با داعش را ممنوع می داند.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی امروز خود به موضوع ریاست جمهوری این کشور اشاره کرد و گفت: سعد الحریری رئیس جریان المستقبل از نامزدی «میشل عون»(نامزد حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان) اعلام حمایت کرده است و همین مساله باعث شد که گشایشی در عرصه ریاست جمهوری لبنان ایجاد شود.

نصرالله تاکید کرد که حزب الله از همان روز اول خواهان انتخابات ریاست جمهوری لبنان بود و از همان روز اول نیز با میشل عون برای تصدی سمت ریاست جمهوری همپیمان شد.

وی افزود: ما همواره از طریق مذاکره با دیگر گروه های لبنانی در صدد حل موضوع ریاست جمهوری لبنان هستیم. ما با دیگر جریان‏‌های لبنان با زبان احترام مذاکره می کنیم و نه با تهدید و فشار.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که رابطه جنبش امل و حزب الله عمیق تر و قوی تر از آن چیزی است که برخی‎ها بخواهند آن را متزلزل و متشنج کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هم و غم برخی از سیاستمداران این است که با سوء استفاده از اختلاف نظرها بین حزب الله و همپیمانان آن اختلاف ایجاد کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که اگر حزب الله با نخست وزیری سعد الحریری قبول کند، از آن حمایت خواهد کرد.