خانواده‌ها تنها به صورت فیزیکی در کنار هم هستند/ در بحث سایبری مصرف‌کننده‌ایم
خانواده‌ها تنها به صورت فیزیکی در کنار هم هستند/ در بحث سایبری مصرف‌کننده‌ایم

سردار احمد جهانسری عصر امروز در همایش پدافند غیرعامل ویژه  آموزش‌وپرورش، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم، اظهار داشت: امنیتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم را مدیون شهدا هستیم که با رفتنشان این امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند، باید یاد و […]

سردار احمد جهانسری عصر امروز در همایش پدافند غیرعامل ویژه  آموزش‌وپرورش، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم، اظهار داشت: امنیتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم را مدیون شهدا هستیم که با رفتنشان این امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند، باید یاد و خاطره‌شان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در مسئله پدافند غیرعامل، افزود: آموزش از بنیان یک موضوع زیرساختی بوده و در این راستا آموزش‌وپرورش از دو سال گذشته همکاری‌های بسیار خوبی با این اداره کل داشته و در حوزه فرهنگ‌سازی کمک بسیاری به ما کرد.

جهانسری گفت: برای آموزش دقیق ضمن اینکه آموزش‌های عمومی برگزار می‌شود باید به سمت آموزش‌های تخصصی نیز حرکت ‌کنیم که البته این مسئله نیز آغاز و اقداماتی نیز انجام‌ شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه مفهوم پدافند غیرعامل، حفظ جان انسان‌ها و دارایی‌ها است، ادامه داد: باید برای حفظ جان خود نیم‌نگاهی به اطراف بکنیم، امروز دشمنی آمریکا نه‌تنها با کشور ما کمتر نشده بلکه پیچیده‌تر از گذشته نیز شده است.

وی اضافه کرد: آمریکا امروز چهره زیباتری برای خود درست کرده و خودش مستقیم وارد جنگ نمی‌شود، در مقابل جنگ‌های نیابتی همچون داعش و النصره به راه انداخته است.

جهانسری، افزود: با توجه به این مسائل اینکه فکر کنیم دشمنی آمریکا تمام‌شده این‌گونه نیست و آمریکا دست از شرارت برنمی‌دارد، اخیراً نیز مسئولان آمریکایی گفتند که دشمن درجه‌یک آن‌ها در منطقه ایران بوده، چرا که خواسته‌های آن‌ها را قبول نمی‌کند.

وی بیان کرد: البته آن‌ها بعد از جنگ هشت‌ساله دیدند اگر آغاز کننده جنگ با ایران باشند پایان دهنده آن‌ها نخواهند بود و بر همین اساس به دنبال یارگیری در منطقه و به‌کارگیری سلاح‌های پیشرفته از هر لحاظ و دیگر مسائل بوده‌اند، این مسائل نشان‌دهنده این است که باید از هر لحاظ باید آماده‌ باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی، گفت: امروز مؤلفه‌های بزرگی اتفاق افتاده که  یک بخش آن بحث سایبری بوده، به‌عبارتی‌دیگر بزرگ‌ترین تهدید کشور ما امروز تهدید سایبری است.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله هماهنگی انجام‌شده تا همه مدیران آموزش‌ و پرورش با این مؤلفه‌ها آشنا شوند و مسائل را به نسل‌های جوان و آینده انتقال دهند، این دشمنی ادامه خواهد داشت و اگر مذاکره‌ای و برجامی هست برای پیشرفت ایران بوده و در کنار این کار ما  اشاعه فرهنگ و شناختن تهدیدات است.

جهانسری، با تأکید بر اینکه حتماً باید مؤلفه‌ها را یاد بگیریم و این کار بدون آموزش محال است، اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته بیش از لشگرهای سنتی به دنبال ایجاد لشگرهایی در حوزه‌های پدافند غیرعامل و واحد تحقیقاتی بوده و در این مسیر هزینه‌های بسیاری کرده‌اند.

این مسؤول، با اشاره به تهدیدات فضای سایبری، گفت: امروز خانواده‌ها بیشتر به‌صورت فیزیکی در کنار هم هستند اما اکثر مواقع همه سرگرم فضای مجازی هستیم که هیچ مرز و حدودی ندارد، در مقابل این تهدیدات خودمان یاد بگیریم که چگونه مقابله کرده و از فضای مجازی به چه شکل استفاده کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی، بابیان اینکه در بحث سایبری مصرف‌کننده هستیم و اقلام سرمایه‌ای را که نداریم باید وارد کنیم، ادامه داد: با توجه به این مسائل، باید آموزش‌های لازم در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزاری به‌خوبی ارائه دهیم چراکه اگر حواسمان جمع نباشد سیاهی لشگر و فرمان‌بردار دشمن خواهیم شد.