هیلاری کلینتون به احتمال ۹۲ درصد رئیس‌جمهور بعدی آمریکا است
هیلاری کلینتون به احتمال ۹۲ درصد رئیس‌جمهور بعدی آمریکا است

روزنامه نیویورک‌تایمز روز پنجشنبه با تدوین یک مدل پیچیده پیش‌بینی، شانس پیروزی «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا را ۹۲ درصد برآورد کرد. این مدل از درون‌دادهای مختلف از جمله نتایج نظرسنجی‌های ملی سازمان‌های مختلف و سابقه رأی‌دهی مردم ایالت‌های مختلف به نامزدهای احزاب دموکرات یا جمهوری‌خواه در طول ۱۲ سال گذشته، […]

imagesروزنامه نیویورک‌تایمز روز پنجشنبه با تدوین یک مدل پیچیده پیش‌بینی، شانس پیروزی «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا را ۹۲ درصد برآورد کرد.

این مدل از درون‌دادهای مختلف از جمله نتایج نظرسنجی‌های ملی سازمان‌های مختلف و سابقه رأی‌دهی مردم ایالت‌های مختلف به نامزدهای احزاب دموکرات یا جمهوری‌خواه در طول ۱۲ سال گذشته، برای انجام این پیش‌بینی استفاده کرده است.

نیویورک‌تایمز می‌گوید برای انجام این پیش‌بینی، شانس پیروزی در انتخابات برای نامزدهای هر یک از این دو حزب را در هر یک از ایالت‌های آمریکا برآورد کرده است.

سپس، کل کشور آمریکا بر اساس سابقه رأی‌دهی مردم در هر یک از مناطق به گروه‌های مختلف تقسیم شده و گرایش به هر یک از دو حزب به صورت کمی وارد مدل شده است.