رونمایی از قرآن کریم چرمی ۴۷۰ صفحه‌ای در تبریز+ عکس
رونمایی از قرآن کریم چرمی ۴۷۰ صفحه‌ای در تبریز+ عکس

عصر دیروز از قرآن کریم چرمی با خط سعید بنای بخشایش در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن در تبریز رونمایی شد. این اثر وزین در طول ۸ هزار و ۷۶۰ ساعت و در ۴۷۰ صفحه خلق شده است. تمام صفحات این قرآن با همکاری خانم کاظمی در طول ۸ هزار و […]

عصر دیروز از قرآن کریم چرمی با خط سعید بنای بخشایش در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن در تبریز رونمایی شد.

این اثر وزین در طول ۸ هزار و ۷۶۰ ساعت و در ۴۷۰ صفحه خلق شده است.

تمام صفحات این قرآن با همکاری خانم کاظمی در طول ۸ هزار و ۲۰۰ ساعت تذهیب‌کاری شده است.

چرم این اثر به رنگ سفید است که بعد از دباغی چرم، رنگ طبیعی آن است، شفق ترکیبی نیمه مات مراحل تهیه چرمها با مشاوره مهندسان شیمی و چرم انجام شده است و به‌طور کلی چرم این اثر در برابر نفوذ هوا، رطوبت و آفت‌های احتمالی چوب چرم و رنگ ایمن بوده و دارای عمری طولانی است.

گیره چرم‌های صحافی این اثر به تعداد ۹۴۰ عدد است که در طول ۱۹۰ ساعت ساخته شده است.

جنس این گیره‌ها استیل نگیر برای صحافی و ورق زدن صحفات قرآن کریم و با ابتکار خاصی بکار رفته است به طوری که برای تهیه این گیره‌ها از ۱۰ قالب صنعتی استفاده شده و لفظ جلاله الله روی آنها حک شده است.

این اثر برروی یک صفحه زرین چوبی و ۴۰ نام از اسماء الحسنی الهی و به هنر معرق قرار گرفته و ۳۸۰ ساعت برای طراحی و ساخت این اثر زمان سپری شده است.

سعید بنای بخشایش خالق این اثر ۱۹ سال با علاقمندی و ذوق وافر در زمینه‌های هنری از جمله خوشنویسی فعالیت کرده است.