روستائیان می‌گفتند حداقل بسیجی‌ها فراموشمان نکرده‌اند/ خبرگزاری فارس موجب خیزش مردمی شد
روستائیان می‌گفتند حداقل بسیجی‌ها فراموشمان نکرده‌اند/ خبرگزاری فارس موجب خیزش مردمی شد

علی زینالی در تشریح فعالیت‌های چند ماهه نیروهای دانشجویی جهادی در منطقه کمار سفلی اظهار داشت: روستای کمار سفلی در ۷۰ کیلومتری شهر جلفا با ۱۸۰ خانوار و ۸۰۰ نفر جمعیت یکی از مناطق محروم در کشور محسوب می‌شود که بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب پربرگت اسلامی همچنان غبار محرومیت بر روی آن […]

علی زینالی در تشریح فعالیت‌های چند ماهه نیروهای دانشجویی جهادی در منطقه کمار سفلی اظهار داشت: روستای کمار سفلی در ۷۰ کیلومتری شهر جلفا با ۱۸۰ خانوار و ۸۰۰ نفر جمعیت یکی از مناطق محروم در کشور محسوب می‌شود که بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب پربرگت اسلامی همچنان غبار محرومیت بر روی آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیج جهادی در سه گروه و در دو محور عمرانی و علمی، آموزش، فرهنگی به این منطقه اعزام شده‌اند، گفت: ۲ گروه فعال در قالب گروه فعالی شهید مغنیه دانشگاه آزاد اسلامی و شهید میرزایی پیام‌نور جلفا و ۵ گروه جهادی استان با نام شهید عبدالهی چندین ماه در این روستا خالصانه به فعالیت پرداختند.

زینالی اقدامات اخیر عمرانی در این روستا را چنین بیان کرد: ۲۵۰ مترمربع دیوارکشی مدرسه و ایجاد ۴ خانه مددجویی با همت کمیته امداد و آموزش پرورش صورت گرفته است.

وی افزود: در این روستا یک زن نابینا بدون سرپرست، در خانه‌ای زندگی می‌کرد که نه اطراف خانه دیوارکشی شده و نه سرویس پهداشتی آن دیوار کشی داشت که این منجر به مزاحمت‌های فراوان به این زن بی پناه شده بود که با همت کمیته امداد و بسیج جهادی دانشجویی مشکلات این زن رفع شد.

مسئول گروه های جهادی بسیج دانشجویی جلفا به همکاری برخی از مسئولان و اداره‌ها اشاره کرد و گفت: مسئولان بسیج سازندگی کشور و استان، بسیج دانشجویی استان، امام جمعه جلفا، فرماندار جلفا و امام جماعت هادی شهر، علمدار، روستای شجاع از نزدیک در این روستا حاضر شده و شاهد فعالیت‌های نیروی جهادی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی با ایجاد کارگاه‌های متنوع سعی در رفع برخی مشکلات اقتصادی مناطق محروم دارد، گفت: از آستان قدس رضوی تقاضا داریم با ایجاد کارگاه‌هایی در این منطقه نیز اقداماتی انجام دهند و بتوانیم شاهد رشد اقتصادی در این منطقه باشیم و بخشی از محرومیت از منطقه را از بین برده شود.

زینالی به برگزاری کلاس‌های آموزشی استفاده بهینه از آب و برق و گاز و نحوه مدرینیته کردن محصولات دامی و کشاورزی را یادآور شد و گفت: کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی، فنی حرفه‌ای، شبکه بهداشتف آب و فاضلاب روستایی، اداره گاز، جهاد کشاورزی، بابرگزاری دوره‌های آموزشی در این روستا به خانواده‌های روستای آموزش نحوه استفاده صحیح و بهینه آموزش داده شد که استقبال چشمگیری نیز صورت گرفت.

وی به محور فرهنگی، آموزشی گروه جهادی اشاره کرد و افزود: در این بخش برگزاری کلاس‌های قرآنی، نهج‌البلاغه، خیاطی، گلدوزی و زنبورداری در راستای اقتصاد مقاومتی از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی بوده که استقبال بی‌نظیر انجام شده و از طرف سازمان فنی حرفه‌ای گواهی و مجوز فعالیت صادر شد.

موجب خیزش مردمی شد

مسئول گروه های جهادی بسیج دانشجویی جلفا با بیان اینکه از تمامی خبرگزاری و رسانه‌ها انتطار می‌رود نیازهای این مناطق را اطلاع‌رسانی کند، گفت: یک خبر اطلاع رسانی از طریق سایت هاچنان موجب خیزش مردمی در این منطقه شد که همه خواستار کمک و همیاری داشتند و به طوریکه دکتر قلمی از تبریز، روز عاشورا ۱۰۲ مریض را ویزیت کرد و داروی رایگان نیز ارائه داد.

وی به حضور برخی دیگر از پزشکان در ۶ روز متوالی اشاره و اظهار کرد: این پزشکان نیز با تمایل خود و اطلاع رسانی از طریق خبرگزاری در مطب خودشان را بسته و در این منطقه حاضر شدند و به ویزیت و ارائه داروی رایگان پرداختند.

زینالی حضور خیرین را نیز مهم دانست و ادامه داد: در دیوار کشی مدرسه بخشی از هزینه توسط بسیج سازندگی و کمیته امداد تقبل شد و بخش دیگر از طریق خیرین و سایر ادارات انجام گرفت.

وی افزود: نیروهای جهادی بعد از سه ماه فعالیت در کمار سفلی و علاوه بر فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی بسته‌های موارد مورد نیاز روزانه وزیع شد و با این وجود نیازها در این منطقه بسیار بوده و باید به صورت واحد تمامی دستگاه‌ها نیز در این امر یاری رسانند.

مسئول گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی جلفا ضمن تقدیر و تشکر از حمایت منطقه آزاد ارس از طرح‌های این گروه جهادی افزود: نیروهای بسیجی به شناسایی مناطق محروم دیگر نیز پرداخته‌اند و البته روزهای پنجشبنه و جمعه نیز در این مناطق به فعالیت مشغول هستند.