تا پایان مسابقات نیم فصل ،۷ بازی باقی مانده و تا حدی می توان با شبیه سازی بازیهای بین ۲ تیم وحریفان آنها در بازیهای آخر مشابه،نتیجه لیگ را در نیم فصل پیش بینی کرد . کاری که امروز در “هوادار” انجام دادیم اما بد نیست پیش از آن چند نکته را یاد آور شویم : ۱- […]

تا پایان مسابقات نیم فصل ،۷ بازی باقی مانده و تا حدی می توان با شبیه سازی بازیهای بین ۲ تیم وحریفان آنها در بازیهای آخر مشابه،نتیجه لیگ را در نیم فصل پیش بینی کرد . کاری که امروز در “هوادار” انجام دادیم اما بد نیست پیش از آن چند نکته را یاد آور شویم :

۱- برای مقایسه بازیهای باقیمانده تیم های مدعی با حریفان در بازی آخر آنها در شرایط مشابه پیش میرویم . مثلا اگر پرسپولیس در بازی آخر خود ۲-۰ استقلال خوزستان را برده باید گفت این بازی ملاک قرار نمیگیرد و پرسپولیس که این هفته برای بازی با استقلال خوزستان به اهواز میرود در بازی آخرش در اهواز ۲-۱ شکست خورده که این بازی مد نظر ما قرار گرفته است.
۲- برای تیم های تازه صعود کرده این ملاک را چنین در نظر میگیریم که پیکان ،تیم اول مسابقات با تیم چهاردهم سال قبل ،ماشین سازی تیم دوم لیگ سال قبل با تیم پانزدهم لیگ برتر و نفت آبادان تیم سوم لیگ دسته اول با تیم آخر فصل قبل یعنی استقلال اهواز هم شان خواهند بود .

***
بازیهای باقیمانده پرسپولیس
۱- پرسپولیس برابر استقلال خوزستان در اهواز به میدان می رود. آخرین بازی این ۲ تیم در اهواز را استقلال خوزستان ۲ بر یک برد.

۲-پرسپولیس در تهران برابر نفت آبادان می ایستد که تیم سوم لیگ دسته اول بود و با استقلال اهواز معادل خواهد بود .

۳- پرسپولیس با پیکان به میزبانی حریف مسابقه دارد .پیکان با ملوان معادل است که پرسپولیس پارسال در بندر انزلی ۲-۱ برنده شد .

۴- پرسپولیس با ماشین سازی در تهران بازی دارد که با راه آهن معادل است و بازی پارسال در دور رفت را پرسپولیس ۲-۰ برد (بازی به میزبانی پرسپولیس)

۵-پرسپولیس در مشهد با پدیده بازی دارد که بازی سال گذشته ۲ تیم در مشهد ۲-۲ شد .

۶-پرسپولیس با ذوب آهن در اصفهان بازی دارد که بازی سال گذشته ۲ تیم در اصفهان ۲-۲ تمام شده است .

۷-پرسپولیس در هفته آخر با سیاه جامگان در تهران بازی دارد که بازی در تهران ۲ تیم را پرسپولیس ۳-۲ برد .

***
بازیهای باقیمانده تراکتورسازی
۱-تراکتورسازی مقابل فولاد قرار خواهد گرفت.آن هم در تبریز . تراکتور فصل قبل در تبریز ۳-۲ برنده شد.

۲-دربی تبریز و رویارویی برابر گسترشبازی بعدی تراکتورسازی است که اگر بازی رفت فصل قبل را محاسبه کنیم با برتری ۳-۱ تراکتور به اتمام رسیده است.

۳-تراکتور سازی در تبریز میزبان صبا است که بازی سال گذشته ۲ تیم در تبریز با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

۴-تراکتورسازی با پدیده بازی دارد که بازی فصل قبل ۲ تیم در تبریز ۲-۱ به سود پدیده تمام شد .

۵-تراکتور سازی در تهران با استقلال بازی دارد که سال گذشته در تهران با نتیجه ۳-۲ برنده شد.

۶-تراکتور سازی با سپاهان در تبریز بازی دارد که بازی ۲ تیم در سال گذشته ودر تبریز ۲-۱ به سود تراکتور بوده است .

۷- تراکتور با نفت تهران در تهران بازی دارد که سال گذشته بازی ۲ تیم را در تهران تراکتور سازی ۱-۰ برد .
***
در پایان هفته نهم تراکتور با ۱۹ امتیاز  ۱۵ گل زده و ۶ گل خورده اول مانده و پرسپولیس با ۱۸ امتیاز ۱۱ گل زده و ۴ گل خورده به رتبه دوم میرود .
***
در پایان هفته دهم تراکتور با ۲۲ امتیاز ،۱۸ گل زده و۷ گل حورده در صدر است  وپرسپولیس با ۲۱ امتیاز ۱۲ گل زده و۴ گل خورده دوم است .
***
در پایان هفته یازدهم پرسپولیس با ۲۴ امتیاز ۱۴ گل زده و۵ گل خورده در صدر قرار گرفته وتراکتور با ۲۳ امتیاز ۱۹ گل زده و۸ گل خورده دوم است .
***
در پایان هفته دوازدهم پرسپولیس با ۲۷ امتیاز ۱۶ گل زده و۵ گل خورده در صدر است وتراکتور سازی با ۲۳ امتیاز ۲۰ گل زده و۱۰ گل خورده دوم است .
***
در پایان هفته سیزدهم پرسپولیس با ۲۸ امتیاز ۱۸ گل زده و ۷ گل خورده اول است وتراکتورسازی با ۲۶ امتیاز ۲۳ گل زده و ۱۲ گل خورده دوم است .
***
در پایان هفته چهاردهم تراکتورسازی با ۲۹ امتیاز ۲۵ گل زده و ۱۳ گل خورده اول است وپرسپولیس هم با ۲۹ امتیاز ۲۰ گل زده و ۹ گل خورده دوم است .
***
در پایان نیم فصل تیم فوتبال تراکتور سازی با ۳۲ امتیاز ۲۶ گل زده و ۱۳ گل خورده اول است و پرسپولیس با ۳۲ امتیاز ،۲۳ گل زده و۱۱ گل خورده دوم است .
***
البته باید یاد آور شد که در نیم فصل دوم بازیهای پرسپولیس با توجه به میزبانی ها و میهمانی ها و مرور و شبیه سازی با فصل قبل آسان تر خواهد بود .