روزانه ۴۵ نفر در تصادفات رانندگی در کشور کشته می‌شوند/ کشته شدن ۷ هزار نفر در نیمه نخست امسال در تصادفات رانندگی
روزانه ۴۵ نفر در تصادفات رانندگی در کشور کشته می‌شوند/ کشته شدن ۷ هزار نفر در نیمه نخست امسال در تصادفات رانندگی

سردار تقی مهری شامگاه امروز در حاشیه افتتاح کلاس ترافیک سلامت و رونمایی از کتاب ایمنی و ترافیک اظهار کرد: ورود علوم پزشکی با ایجاد این درس بسیار مورد توجه بوده و امید است در برنامه توسعه ششم به عنوان یک مساله اساسی در پیگیری از وقوع تصادفات و ارتقای ایمنی و پیگیری از مسئولیت‌ها […]

سردار تقی مهری شامگاه امروز در حاشیه افتتاح کلاس ترافیک سلامت و رونمایی از کتاب ایمنی و ترافیک اظهار کرد: ورود علوم پزشکی با ایجاد این درس بسیار مورد توجه بوده و امید است در برنامه توسعه ششم به عنوان یک مساله اساسی در پیگیری از وقوع تصادفات و ارتقای ایمنی و پیگیری از مسئولیت‌ها شاهد شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر در سال ۸۴ در اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دادند، افزود: در پایان سال ۹۴ این تعداد به ۱۶ هزار و ۵۸۶ نفر رسید و کاهش ۱۱ هزار نفری در آن شد که باز این رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: در پنج ماهه سال‌جاری نیز تعداد ۷ هزار و ۸۳ نفر بر اثر حوادث و تصادفات رانندگی جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

مهری به سه ضلع اصلی پیگیری ترافیک از جمله فرهنگ ترافیک، ایمنی خودرو و ایمنی جاده اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۸۵۰ نفر روزانه مجروح و ۴۵ نفر در روز کشته می‌شدند که ۵۰ درصد در خود صحنه و مابقی در بیمارستان کشته می‌شدند.

وی ایجاد چنین درسی را گام موثر در حل مشکل دانست گفت: زیرا هر مساله‌ای که به صورت علمی حل شود درست و نتیجه ارزنده‌ای را خواهد داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه ۵۰٫۴ درصد این فوت در کشور توسط تصادفات صورت می‌گیرد، افزود: خسارت دیگر وارده با توجه به آمار بیشتر این افراد که در اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند افراد زیر ۴۰ سال بوده که این افراد نیروی کار و جوان کشور محسوب می‌شوند.

مهری به فوت شدگان سوانح ترافیکی در جهان را اعلام کرده و گفت: سالانه در جهان ۵۵ میلیون نفر نیز مجروح می‌شوند و باید شعار بهداشت جهانی در بازه زمانی عملی شود.

در پایان مراسم زنگ افتتاح کلاس ایمنی و ترافیک با یک  واحد درسی و همچنین کتاب ایمنی و کتاب رونمایی شد.