ناکام ماندن گروه‌های تکفیری در تاسوعا و عاشورا/ معتادان را همانند بیماران معمولی بیمه کنید
ناکام ماندن گروه‌های تکفیری در تاسوعا و عاشورا/ معتادان را همانند بیماران معمولی بیمه کنید

اسماعیل جبارزاده  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تشکر از نیروی انتظامی و امنیتی اظهار داشت: با توجه به تهدیدهای اخیر گروهک‌های تکفیری برای ایجاد اغتشاش در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با وجود سربازان اسلام این امر فقط در زبان آنها ماند. وی به مرکز درمانی ماده ۱۶ و چگونگی […]

اسماعیل جبارزاده  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تشکر از نیروی انتظامی و امنیتی اظهار داشت: با توجه به تهدیدهای اخیر گروهک‌های تکفیری برای ایجاد اغتشاش در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با وجود سربازان اسلام این امر فقط در زبان آنها ماند.

وی به مرکز درمانی ماده ۱۶ و چگونگی احداث آن اشاره کرد و گفت: این مرکز درمانی در سال ۹۴ متشکل از چند سوله بوده که قطعات زمان جنگ دفاع مقدس در آن نگهداری می‌شد که که جهادسازندگی بخشی از این را بدون هیچ چشم‌داشتی در اختیار ستاد شورای هماهنگی موادمخدر گذاشت و باعث شد تمام دستگاه‌ها وارد عمل شوند.

جبارزاده گفت: تمام دستگاه‌ها در حد توان و خالصانه در این امر حسنه مشارکت کردند و مشارکت این بزرگان باعث شد استان ما یک منطقه‌ای پاک و سلامت برای زندگی و بدون معتاد متجاهر باشد.

وی با بیان اینکه این جوانان و مردانی که اینجا هستند عزیزان و بزرگان یک خانواده در استان ما بوده و فرزندان همین دیار هستند، افزود: این مرکز مصداق بارز خدمت به انسان‌هایی است که نیازمند هستند و باید به یاد باشیم که بی‌غیرتی و لااوبالی‌گری شایسته نام آذربایجان نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: علاوه بر جمع‌آوری معتادین متجاهر توانستیم میزان سرقت را در استان به کمترین مقدار خود برسانیم و استان ما استان امن و آرام برای زندگی لقب گرفته است.

وی به همیاری نسبت به مسؤولان امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: با حضور و دلسوزی این افراد چندین خانواده گرم‌تر شده و حتی از مرز طلاق رد شده و دوباره زندگی خود را آغاز کرده‌اند.

جبارزاده به لزوم ورود هر چه بیشتر علوم پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: نباید به اسامی ماده ۱۵ و ۱۶ توجه کنیم زیرا اینجا همه انسان هستند و تحت یک نظام زندگی می‌کنند و اسامی و ماده تبصره فقط از نظر قضایی و حقوقی بوده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: اگر به ماده و تبصره بود باید این مرکز نیز احداث نمی‌شد؛ زیرا در ابتدا به احداث این مرکز بودجه‌ای ندادند و این دلیل نمی‌شد که آذربایجان‌شرقی چشم بر مشکلات معتادین ببندد.

جبارزاده با درخواست از علوم پزشکی و بهزیستی برای تامین پزشک و مددکار گفت: هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی افراد متخصص در این مرکز اقدام کنند و اگر نمی‌توانند اعلام کنند تا به فکر چاره دیگر باشیم.

وی خطاب به نماینده بیمه گفت: اگر ۹۵درصد بیمه بیماران معمولی را تقبل می‌کنید، معتادین را نیز جز بیماران معمولی در نظر گرفته و برای آنها نیز تسهیلاتی در نظر بگیرید.

جبارزاده به کمبود آمبولانس در این مرکز اشاره کرد و گفت: علوم پزشکی دارای آمبولانس‌های فراوان است و باید بدانند که برخی از معتادین در بخش سم‌زدایی دچار سنگ‌کوب می‌شوند و باید هر چه سریع‌تر به بیمارستان منتقل شوند.

جبارزاده همچنین به لزوم صدور مجوز بستری شدن در مرکز ماده ۱۶ تاکید کرد و گفت: بستری شدن به این صورت غیرقانونی است و باید هر چه سریع‌تر نسبت به صدور پروانه اقدام کنند و اگر سامانه‌ای نیست به صورت دستی اقدام کنید و بهانه‌جویی نکنید.