حمله اسرائیل به ایران یعنی فرود آمدن هزاران موشک ایرانی بر سر صهیونیست‌ها
حمله اسرائیل به ایران یعنی فرود آمدن هزاران موشک ایرانی بر سر صهیونیست‌ها

سایت افشاگر ویکی‌لیکس اخیراً محتوای جنجالی بخش جدیدی از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه را منتشر کرده است؛ همان ایمیل‌هایی که به دلیل ارسال و دریافت از یک سرور غیردولتی، برای هیلاری دردسرساز شده است. در این ایمیل‌ها، ردی از «سیدنی بلومنتال» مشاور ارشد «بیل و هیلاری کلینتون دیده می‌شود؛ همان شخصی که در سال […]

سایت افشاگر ویکی‌لیکس اخیراً محتوای جنجالی بخش جدیدی از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه را منتشر کرده است؛ همان ایمیل‌هایی که به دلیل ارسال و دریافت از یک سرور غیردولتی، برای هیلاری دردسرساز شده است.

در این ایمیل‌ها، ردی از «سیدنی بلومنتال» مشاور ارشد «بیل و هیلاری کلینتون دیده می‌شود؛ همان شخصی که در سال ۲۰۰۸ در رقابت‌های انتخاباتی به عنوان دستیار «هیلاری کلینتون» با وی همکاری می‌کرد و پس از ناکام ماندن وی در انتخابات درون‌حزبی و انتصابش به عنوان وزیر خارجه، به خاطر داستان‌های منفی که در دوره انتخابات بر علیه «باراک اوباما» ساخته بود، از سوی «رحم امانوئل» رئیس دفتر سابق رئیس‌جمهور آمریکا، پست گرفتن بلومنتال در وزارت خارجه ممنوع شد.

سیدنی اما به هر طریقی در برهه‌های مختلف به خصوص در طی جنگ لیبی، اطلاعاتی را که به دست می‌آورد، از طریق «جِیک سالیوان» مشاور هیلاری کلینتون به وی می‌داد؛ وی حتی یک بار به خاطر ارائه همین اطلاعات، به جلسه استماع مجلس نمایندگان احضار شد.

در یکی از این ایمیل‌ها، سیدنی بلومنتال به شرایط خاورمیانه در جولای ۲۰۱۲ اشاره می‌کند و بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع امنیتی اروپایی و منابع امنیتی، نظامی و دولتی ترکیه‌ای، مخاطرات پیش روی دولت‌های غرب‌گرا و رژیم صهیونیستی را برای هیلاری کلینتون شرح داده است.

خیزش ملت‌های خاورمیانه یعنی سقوط نظام‌های سکولار

مشاور غیررسمی هیلاری کلینتون از همان ابتدا نگران کشیده شدن ناآرامی‌های سوریه به دیگر کشورها و به خصوص کشورهای پیرو غرب بوده است.

بلومنتال برای هیلاری نوشته: «دستگاه‌های امنیتی دولت‌های قدرتمند اروپا بر اساس اطلاعات حاصل از فرماندهان ارتش اسرائیل گزارش داده‌اند که جنگ داخلی سوریه در حال کشیده شدن به کشورهای مجاور از جمله لبنان، اردن و ترکیه است و بیم آن را دارند که ادامه نبردها در سوریه، به خیزش مردمی در این کشورها و روی کار آمدن حکومت‌های اسلامگرای محافظه‌کار به جای حکومت‌های سکولار فعلی بیانجامد.»

حمله اسرائیل به ایران یعنی آتش گرفتن خاورمیانه طی چند ساعت

بلومنتال در بحبوحه لفاظی‌های صهیونیست‌ها در خصوص حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران – حتی بدون موافقت آمریکایی‌ها – می‌گوید که این کار آنها، بازی با آتش است و تبعاتی برای همه دنیا خواهد داشت.

سیدنی می‌گوید سران کشورهای اروپایی معتقدند که در صورت حمله اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران، اوضاع اقتصاد جهانی وخیم‌تر می‌شود و اسرائیل هم به عنوان مقصر آن شناخته خواهد شد.

وی از اطلاعات سران ارتش قدرتمند آن روزهای ترکیه هم استفاده کرده و می‌گوید: «فرماندهان ارتش ترکیه در محافل خصوصی با حضور بلندپایه‌ترین مقامات دولتی، گفته‌اند که حمله اسرائیل به ایران مطمئناً پیش از رسیدن جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه خود، آتش یک جنگ منطقه‌ای را شعله‌ور می‌کند.»

منابع امنیتی ترکیه البته اطلاعات خود را با منابع اروپایی هم چک کرده‌اند و با استناد به اطلاعات دقیق تأیید شده گفته‌اند که «چنین نبردی، به فرود هزاران موشک ایرانی بر سر اسرائیلی‌ها خواهد انجامید.»