به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا ، مهدی زارعی، برگزاری جشنواره سراسری عکس سال ارسباران را بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های منطقه ارسباران در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره عنوان کرد و این جشنواره را یک ابتکار مثبت برای توسعه منطقه و شناخت قابلیت‌های ارسباران دانست. وی، ارسباران را قطب […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا ، مهدی زارعی، برگزاری جشنواره سراسری عکس سال ارسباران را بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های منطقه ارسباران در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره عنوان کرد و این جشنواره را یک ابتکار مثبت برای توسعه منطقه و شناخت قابلیت‌های ارسباران دانست.

وی، ارسباران را قطب گردشگری و تنوع زیستگاه های جانوری و حیات وحش عنوان کرد و افزود: ثبت و انتشار جاذبیت های ویژه و منحصر به فرد این منطقه از لنز دوربین های هنرمندان می تواند به به زیبایی های این منطقه اضافه کند.

وِی، از اهداف برگزاری اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران را شناسایی استعدادهای بالقوه در رشته هنر عکاسی و معرفی هنرمندان برجسته در این مسابقه،  زمینه سازی برای شکوفائی هنرمندان فعال در منطقه،  مشارکت دادن نهادهای غیر دولتی (مردم نهاد)و ارگان‌های ذیربط در انجام فعالیت هنری در رشته عکاسی،  ثبت زیبائی‌های ارسباران در زمینه های آثارو ابنیه تاریخی و باستانی، طبیعت بکر و زندگی روستائی و عشایری و …، توجه به گسترش گردشگری و شناساندن منطقه در جذب گردشگر و نقش منطقه ارسباران در مناسبت‌های ملی و مذهبی و دفاع مقدس و غیره برشمرد.

زارعی موضوعات اصلی این جشنواره را در سه محور اصلی مستند اجتماعی، معماری و طبیعت و بخش ویژه عنوان کرد و از تمام علاقه مندان و هنرمندان جهت شرکت در این جشنواره خواست با مراجعه به آدرس پست الکترونیکی جشنواره aharphoto139@gmail.com  نسبت به ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، برای ارسال آثار خود تا تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۳۹۵ اقدام کنند.

این گزارش حاکیست:  اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در شهرستان اهر به‌ صورت ملی برگزار خواهد شد.