آمار خواندنی از جام جهانی فوتسال
آمار خواندنی از جام جهانی فوتسال

تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران آمار جالبی از خود در هشتمین دوره جام جهانی بر جای گذاشت. صمیمی در مسابقات بهترین عملکرد را بین دروازه‌بانان داشت و تعداد خطاهای ایران نیز جالب توجه بود. جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ کلمبیا دیشب با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید و ملی‌پوشان فوتسال ایران در این رقابت‌ها برای اولین بار […]

imagesتیم‌ ‌ملی فوتسال ایران آمار جالبی از خود در هشتمین دوره جام جهانی بر جای گذاشت. صمیمی در مسابقات بهترین عملکرد را بین دروازه‌بانان داشت و تعداد خطاهای ایران نیز جالب توجه بود.

جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ کلمبیا دیشب با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید و ملی‌پوشان فوتسال ایران در این رقابت‌ها برای اولین بار به مدال برنز دست پیدا کردند.

مهدی جاوید با پنج گل و پنج پاس گل بهترین بازیکن ایران و هفتمین بازیکن جام لقب گرفت.

همچنین حسن زاده با پنج گل و یک پاس گل در رده دوم جای گرفت.

اسماعیل پور که عنوان سومین بازیکن برتر جام جهانی فوتسال را به دست آورد با چهار گل  و دو پاس گل سومین بازیکن برتر ایران نیز شد.

در این مسابقات ریکاردینیو با ۱۲ گل آقای گل شد و فرناندو ویلهم بهترین بازیکن جام معرفی شد.

علیرضا صمیمی، دروازه‌بان ایران با ۸۶ مهار توپ بهترین آمار در بین دروازه‌بانان جام جهانی را به جا گذاشت، ولی فارمنتو با ۷۳ مهار موقعیت، اما تعداد گل‌های خورده کمتر جایزه دستکش طلای مسابقات را از آن خود کرد.

تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران با ۲۲ گل پنجمین تیم گلزن جام جهانی کلمبیا شد و روسیه با ۴۰ گل در رده نخست ایستاد. تیم‌ ‌ملی ایران با ۲۸۶ شوت رده پنجم را از این حیث به خود اختصاص داد و روسیه با ۳۶۴ شوت اول شد.

۱۰۲ شوت تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران در چارچوب بود که از این حیث نیز در رده پنجم قرار گرفت.

تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران با ۱۳ کارت زرد و ۵۵ خطا سومین تیم خشن تورنمنت لقب گرفت. پاناما که تنها در سه بازی حاضر بود خشن‌ترین تیم این رقابت‌ها لقب گرفت.

ایران با ۲۴ گل خورده دومین تیم ضعیف جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا بود و آرژانتین و پرتغال با تنها یازده گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را داشتند.

تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران با زدن ۱۰ ضربه به دیرک دروازه حریف از این حیث تیم دوم مسابقات شد. پرتغال با ۱۲ ضربه به دیرک بالاتر از ایران قرار گرفت.

همچنین در این مسابقات میانگین ۶.۸ گل در هر بازی به ثبت رسید. میانگین کارت های زرد و قرمز نیز به ترتیب ۲.۸ و ۰.۲  بود.

میانگین شوت برای هر تیم در کل تورنمنت ۹۱.۶ به ثبت رسیده است.

بهترین تیم در حمله تیم‌ ‌ملی فوتسال پرتغال بود که ۳۴۲ حمله روی دروازه حریفانش ترتیب داد.

میانگین تعداد حمله در هر بازی ۱۸۲ بود.