کاهش تولد در آذربایجان شرقی / پسر بیشتر از دختر
کاهش تولد در آذربایجان شرقی / پسر بیشتر از دختر

علی جعفری‌آذر از ثبت ۳۰ هزار و ۳۸۳ تولد در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد تولد ۱۵ هزار و ۸۲۱ تولد پسران (۵۲ درصد) و ۱۴ هزار و ۵۶۲ تولد دختران (۴۸ درصد) بوده است. وی با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۴۹۳ تولد در مناطق شهری (۷۰ درصد) و […]

۱۳۹۵۰۳۰۹۰۰۰۵۲علی جعفری‌آذر از ثبت ۳۰ هزار و ۳۸۳ تولد در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد تولد ۱۵ هزار و ۸۲۱ تولد پسران (۵۲ درصد) و ۱۴ هزار و ۵۶۲ تولد دختران (۴۸ درصد) بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۴۹۳ تولد در مناطق شهری (۷۰ درصد) و ۸ هزار و ۸۹۰ تولد در مناطق روستایی (۳۰ درصد) در پنج ماهه امسال به ثبت رسیده است، افزود: بیشترین تولد در استان آذربایجان‌شرقی در همین مدت در تبریز با ۱۳ هزار و ۷۸۷ تولد، مراغه با ۲ هزار و ۷۵ تولد و مرند با یک هزار و ۹۰۱ تولد بوده است.

جعفری‌آذر اضافه کرد: کمترین تولد ۲۳۹ تولد در شهرستان خداآفرین، چاراویماق ۳۰۴ تولد و ورزقان ۳۹۰ تولد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میزان تولد در استان در پنج ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲٫۱ درصد کاهش یافته است، گفت: در سال گذشته در همین مدت ۳۱ هزار و ۳۴ تولد به ثبت رسیده بود که امسال این رقم به ۳۰ هزار و ۳۸۳ تولد رسیده است.

کاهش ۳٫۱ درصد فوت در آذربایجان‌شرقی/ مردان بیشتر از زنان می‌میرند

جعفری‌آذر در بخش دیگری از سخنان خود به ثبت ۸ هزار و ۹۹۰ مورد فوت در استان در پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۹۹۸ (۵۶ درصد) فوت شده مربوط به مردان و ۳ هزار و ۹۹۲ مورد مربوط به زنان بوده است.

وی افزود: ۶ هزار و ۳۷۰ مورد فوت شدگان در مناطق شهری (۷۱ درصد) و ۲ هزار و ۶۲۰ مورد (۲۹ درصد) در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

جعفری‌آذر گفت: بیشترین تعداد فوت شوندگان در تبریز با ۴ هزار و ۲۱۲، مراغه ۶۰۷ و مرند ۸۵۳ مورد و کمترین به ترتیب در چاراویماق ۵۳، ورزقان ۸۲ و خداآفرین ۹۵ فوت به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تعداد فوت شوندگان در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۱ درصد کاهش نشان می‌دهد به‌طوری که در سال جاری ۸ هزار و ۹۹۱ فوتی و در سال ۹۴ در همین مدت ۹ هزار و ۲۸۱ فوت به ثبت رسیده است.