تعداد زیادی از بازی های جام حذفی در مرحله یک سی و دوم روزهای پنج شنبه، جمعه و امروز در شهرهای مختلف برگزار شد و نتایج مختلفی به دست آمد. فردا در تنها بازی باقیمانده این مرحله سفیر آبیک قزوین به مصاف صبای قم خواهد رفت. گفتنی است ۱۴ بازی در این مرحله با انصراف […]

تعداد زیادی از بازی های جام حذفی در مرحله یک سی و دوم روزهای پنج شنبه، جمعه و امروز در شهرهای مختلف برگزار شد و نتایج مختلفی به دست آمد. فردا در تنها بازی باقیمانده این مرحله سفیر آبیک قزوین به مصاف صبای قم خواهد رفت. گفتنی است ۱۴ بازی در این مرحله با انصراف یکی از تیم ها برگزار نشد.

 

 
ستاره های این بازی ها را مرور می کنیم، ستاره هایی که کارهای خاص در بازی های تیمشان انجام داده اند :

 

 

رشید مظاهری(ذوب آهن اصفهان):
محمد رشید مظاهری را می توان به جرات ستاره بازی های ذوب در جام حذفی دانست، او در بازی ذوب آهن برابر شاهین شهرداری بوشهر که به پنالتی رفت، توانست سه پنالتی را به خوبی دریافت کند و زمینه ساز اصلی برد تیمش باشد. گلر اصلی ذوبی ها با این بازی نوید روزهای خوبش را داد. مظاهری در سه فصل اخیر حدود ۲۰ پنالتی برای ذوبی ها گرفته است و به نوعی پنالتی گیر ترین دروازه بان ایران حساب می شود.

 

 

 

 

سامان نریمان جهان(ماشین سازی تبریز)
سامان بعد از روزهای سخت لیگ پانزدهم در ماشین سازی شرایط بسیار خوبی دارد. مهاجم جوان تیم خطیبی در دیدار جام حذفی برابر اتحاد لردگان توانست با به ثمر رساندن پنج گل از یازده گل ماشین سازی نقش پر رنگی در پیروزی پر گل سبزهای تبریزی داشته باشد. نریمان جهان با ادامه این روند می تواند در ادامه لیگ شانزدهم مانند دوران حضور در تراکتورسازی عصای دست خطیبی باشد. ماشین سازی در مرحله بعد به مصاف خونه به خونه بابل خواهد رفت.

 

 

 

علی اسدی(قشقایی شیراز)
دروازه بان قشقایی در دیدار با پرسپولیس ستاره اول شاگردان اکبری بود. اسدی در جریان بازی به ویژه در نیمه دوم و وقت های اضافه چند موقعیت مسلم گلزنی را از بازیکنان پرسپولیس گرفت تا با روحیه ای بالا در ضربات پنالتی درون دروازه تیم شیرازی قرار بگیرد. اسدی با مهار ضربه کامیابی نیا قشقایی شیراز را که در آستانه حذف قرار داشت به ضربات پنالتی برگرداند و پس از آن بود که توانست با مهار ضربه زاهدی قشقایی را برنده این مسابقه کند. این بازیکن که در کارو و قشقایی در دو فصل گذشته دو و سه ضربه پنالتی را مهار کرده بود پاداش ویژه ۵ میلیون تومانی از مدیر باشگاه دریافت کرد تا ستاره اول شگفتی ساز بزرگ جام حذفی لقب بگیرد.

 

 

 

 

 

علیرضا نقی زاده(گسترش فولاد تبریز)
نقی زاده در بازی تیمش برابر امید شهرداری اراک توانست هت تریک کند. گسترش فولاد در این بازی ۵ گل زد تا دق دلی لیگ را در جام حذفی در آورد. نقی زاده که بازی های قبل در پست هافبک دفاعی بازی کرده بود، در بازی با تیم اراکی در پست هافبک نفوذی بازی کرد و نشان داد که در این پست تا چه اندازه می تواند موفق باشد. پستی که خود نقی زاده از بازی در آن راضی است.

 

 

 

محمد قاضی(نفت تهران)
محمد قاضی مهاجم نفت تهران که در رقابت های لیگ، با ۴ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد در دیدار با مهرگان دره شهر که با برد ۷ تایی نفتی ها همراه شد، هت تریک کرد تا نشان دهد موتور گلزنی اش قصد خاموشی ندارد. او امیدوار است با ادامه این وضعیت به تیم ملی کی روش بازگردد و برای تیم ملی بازی کند.

 

 

 

 

ارسلان مطهری(نفت تهران):
ارسلان مطهری مهاجم جوان نفتی های تهران موفق شد در بازی با تیم دره شهری دبل کند و در همان بازی اول به اندازه گل هایش در لیگ برتر، گل بزند. نفت تهران باید در بازی بعد به مصاف نساجی مازندران برود و باید دید آیا مطهری به روند گلزنی هایش می تواند در لیگ برتر و جام حذفی ادامه دهد یا خیر.

 

 

 

 

 

عماد میرجوان(سپاهان)
بازیکن جوان سپاهان در دیدار مقابل تیم غذای سبز مشهد موفق شد دو گل در پیروزی چهار گله تیم سپاهان به ثمر برساند. میرجوان دو سال پیش آقای گل مسابقات لیگ دو شد و همراه سپید رود ۱۸ بار گلزنی کرد. این بازیکن فصل پیش را در تیم آلمینیوم اراک گذراند و در فصل شانزدهم لیگ برتر به تیم سپاهان پیوست. این بازیکن با گذشت هفت هفته از مسابقات لیگ برتر هنوز موفق به گلزنی برای تیم سپاهان نشده و تنها در چند دقیقه پایانی دیدار اول مقابل پدیده به میدان رفت. با توجه به مشکل گلزنی تیم سپاهان و آمادگی این بازیکن در بازی هایی که به او میدان داده می شود به نظر می رسد در آینده بیشتر از این بازیکن جوان خواهیم شنید.

 

 

 

رینالدو زاکاریاس(سایپا)
هافبک مهاجم برزیلی سایپا با به ثمر رساندن دو گل در جام حذفی حضور فوق العاده ای در ترکیب اولیه نارنجی پوشان داشت. سایپا در اولین بازی خود در جام حذفی با دو گل این بازیکن، بادران نوین تهران را شکست داد و این بازیکن که کمتر از دو هفته از امضای قرارداد او با سایپا می گذرد نقش تعیین کننده ای در تیم بحران زده فرکی داشت تا حالا شاگردان این مربی با آرامش بیشتری به استقبال شروع لیگ بروند.

 

 

 

روح الله باقری(خونه به خونه)
مهاجم تیم خونه به خونه در بازی تیمش برابر شهرداری بندرعامری بوشهر توانست دو گل بزند و از عوامل اصلی برد تیمش باشد تا خونه به خونه در مرحله بعد جام حذفی حاضر باشد و به مصاف ماشین سازی تبریز برود. باقری یکی از بازیکنان موثر تیم مرزبان است و به صعود این تیم می تواند بسیار کمک کند.

 

 

 

 

سهراب ادیب(ماشین سازی تبریز):
ادیب در برد ۱۱ گله تیمش برابر اتحاد لرگان موفق شد دبل کند و تاثیر بسزایی در برد تیمش داشته باشد. ادیب بازیکن جوان ماشین سازی نشان داد شم گلزنی خوبی دارد.

 

 

 

بازیکنان دیگری نیز در این بازی ها توانستند موفق باشند که آنها را مرور می کنیم:
ساسان انصاری(فولاد خوزستان)؛ محمد ابراهیمی(تراکتورسازی)، پویا آریا کیا(برق جدید فارس)، مهدی شیری(قشقایی شیراز)، بختیار رحمانی، کاوه رضایی(استقلال تهران)، علی حسینی(نفت امیدیه)، کوشا بهایی پور(نفت و گاز گچساران)، محمد صادق بارانی(پیکان).