اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای ارایه آموزش‌های ایمنی به آتش‌نشانانی کربلا
اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای ارایه آموزش‌های ایمنی به آتش‌نشانانی کربلا

دکتر صادق نجفی، خواهرخواندگی تبریز و کربلا را زمینه ارزشمند توسعه همکاری‌های اجرایی و عملیاتی خواند و افزود: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، با پیش‌بینی امکانات حمل‌و‌نقل و پشتیبانی‌های خدماتی، نقش کارسازی در تسهیل زیارت در این شهر مقدس و عزیز داشته است. وی اضافه کرد: امیدواریم این رویکرد، […]

۸۲۹۸دکتر صادق نجفی، خواهرخواندگی تبریز و کربلا را زمینه ارزشمند توسعه همکاری‌های اجرایی و عملیاتی خواند و افزود: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، با پیش‌بینی امکانات حمل‌و‌نقل و پشتیبانی‌های خدماتی، نقش کارسازی در تسهیل زیارت در این شهر مقدس و عزیز داشته است.
وی اضافه کرد: امیدواریم این رویکرد، با اجرای تفاهم‌نامه‌ خواهرخواندگی، در ابعاد و تاثیرگذاری بیشتری پیگیری شود.
دکتر نجفی با اشاره به این‌که الزامات گسترده خدمتگزاری در کربلا، گاه پاسخ‌گوی خیل کثیر جمعیت زائران این شهر نیست، اظهار داشت: در کنار تمهیدات کلان، باید همکاری‌های دو طرف، موجب رفع نگرانی‌های عمومی در این شهر شود.
شهردار تبریز، همکاری‌های ایمنی و آتش‌نشانی دو طرف را ضروری عنوان کرد و افزود: وضعیت ویژه کشور عراق و موقعیت خاص کربلای معلی، ایجاب می‌کند که این شهر از شاخص‌های ایمنی قوی برخوردار باشد؛ شهرداری تبریز با برخورداری از ساختارهای مهم آموزش ایمنی و خدمات آتش‌نشانی، می‌تواند در تقویت آموزشی نیروهای آتش‌نشانی کربلا موثر واقع شود.
طاهر حمید زبیدی، معاون آتش‌نشانی استان کربلا نیز در این دیدار، با تقدیر از حمایت‌های خدماتی و ایمنی شهرداری تبریز گفت: مدیریت شهری کربلا، از نظر تجهیزات ایمنی، از وضعیت نسبتاً مساعدی برخوردار است؛ اما از نظر آموزش‌های ایمنی و حفظ تجیزات، نیازمند تقویت است.


وی اضافه کرد: دانشگاه آتش‌نشانی شهرداری تبریز و اساتید کارآزموده این مرکز، می‌تواند الزامات آموزشی آتش‌نشانی کربلای معلی را تامین کند.
معاون آتش‌نشانی استان کربلا با بیان این‌که مردم ایران در سال‌های اخیر، مهم‌ترین تکیه‌گاه بین‌المللی ملت عراق بوده‌اند، اضافه کرد: شهرداری تبریز، در مناسبت‌ها و اجتماعات مذهبی عراقی، همواره نقش برادرانه داشته است.
زبیدی، همچنین از شهردار تبریز برای حضور در کربلای معلی دعوت کرد.