افراد ضد توسعه مانع سرمایه‌گذاری خارجی جهت احداث نیروگاه می‌شوند
افراد ضد توسعه مانع سرمایه‌گذاری خارجی جهت احداث نیروگاه می‌شوند

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در سیزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان اظهار داشت: شهرک رجایی ۳۵ سال است احداث شده ولی ورودی شهرک را ما باید درست کنیم! این شهرک آب ندارد تا درختانش را آبیاری کند و این برای ما سعادت است که آسفالتش را هم درست کنیم. وی افزود: […]

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در سیزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان اظهار داشت: شهرک رجایی ۳۵ سال است احداث شده ولی ورودی شهرک را ما باید درست کنیم! این شهرک آب ندارد تا درختانش را آبیاری کند و این برای ما سعادت است که آسفالتش را هم درست کنیم.

وی افزود: در دولت روحانی با این درآمدهای نامناسب همه این مسائل را با طیب نفس قبول کرده ایم که فلسفه وجودی این دولت ایجاد امید و نشاط در مردم است و گلایه ای نداریم.

جبارزاده با بیان اینکه در رابطه با بحث آب خام مورد نیاز شهرک شهید رجایی برای فضای سبز از امکانات موجود با هماهنگی آب و فاضلاب و شهرک های صنعتی اقدامات لازم صورت گیرد، افزود: برای تامین آب دراز مدت هم طرح جمع آوری آب های سطحی توسط شهرداری سردرود بررسی شود و ما هم در جهت تامین اعتبار این طرح تلاش می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: در مورد مخابرات در عرض یک ماه مسائل ارتباطات شهرک توسط فرمانداری باید حل شود.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه در مورد برق در سطح استان در این ارتباط مشکل داریم، متذکر شد: سرمایه گذار خارجی به کشور آورده‌ایم و بنا است که ۵ هزار مگاوات برق تولید کند و از ما می‌خواهد تعهد کنیم برق تولیدی را از او خریداری کنیم بعد از دو سال پیگیری، تعدادی افراد ضد توسعه مانع اجرایی شدن این سرمایه گذاری می شوند.

وی با بیان اینکه ما با موانع متعددی رو‌به‌رو می‌شویم و بعضا می‌گویند چرا در کشور شرکت‌هایی هستند که می توانند برق تولید کنند چرا استاندار آذربایجان شرقی چرا سراغ خارجی‌ها می‌رود؛ افزود: سه میلیارد یورو برای تولید ۵ هزار مگاوات سرمایه نیاز است اگر شرکت داخلی توان چنین سرمایه گذاری دارد ما از او استقبال می کنیم.

جبارزاده ادامه داد: بارها مراجعه و پیگیری کرده ایم اما مانع تراشی‌ها تمامی ندارد؛ شرکت برق آذربایجان یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات برق پیش فروشی کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مورد راه هم می‌گویند چرا راه ما را به خارجی ها واگذار می کنید، افزود: عبارت هایی که استفاده می کنند عوام پسند است و در نتیجه به راحتی جلوی توسعه را می گیرند.

چند درصدی که توسط بانک ها فریز می شود اقدامی غیرقانونی است

این مسئول در ادامه صحبت های خود با اشاره به رتبه های ۲۱ و ۱۲ استان از نظر میزان و تعداد پرداخت تسهیلات با بیان اینکه مدیران بانک ها قول داده بودند که ما در رتبه یک تا پنج باشیم، افزود: این آخرین مورد است که تقاضا می کنم جایگاه استان را از ۱۲ به پنج ارتقاء دهید.

وی اذعان داشت: تا کنون ۱۰۳ واحد به بانک صادرات معرفی شده که بانک صادرات تنها به ۶ مورد تسهیلات پرداخت کرده است، بازرسی هیچ گاه نباید مانع اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی شود.

استاندار آذربابجان شرقی تاکید کرد: چند درصدی که توسط بانک ها فریز می شود اقدامی غیرقانونی است و من تا کنون گزارش این اقدامات را به تهران نکرده ام اما امروز اولین گزارشم را ارائه خواهم کرد.