ارتش روسیه: تروریست‌های سوریه آماده حمله شیمیایی‌اند/با آمریکا همکاری می‌کنیم
ارتش روسیه: تروریست‌های سوریه آماده حمله شیمیایی‌اند/با آمریکا همکاری می‌کنیم

ساعتی پس از آنکه «جان کری» وزیر دفاع آمریکا، روس‌ها را به قطع همکاری نظامی در صورت ادامه بمباران حلب تهدید کرد، روسیه از آمادگی برای ادامه همکاری‌ها با آمریکا خبر داد. بر اساس گزارش اینترفاکس، ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که به زودی برای ازسرگیری مشاوره با آمریکایی‌ها برای عادی‌سازی شرایط در حلب، […]

ساعتی پس از آنکه «جان کری» وزیر دفاع آمریکا، روس‌ها را به قطع همکاری نظامی در صورت ادامه بمباران حلب تهدید کرد، روسیه از آمادگی برای ادامه همکاری‌ها با آمریکا خبر داد.

بر اساس گزارش اینترفاکس، ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که به زودی برای ازسرگیری مشاوره با آمریکایی‌ها برای عادی‌سازی شرایط در حلب، کارشناسان نظامی را راهی ژنو خواهد کرد.

این نهاد نظامی همچنین اعلام کرده که «به نمایندگی از جانب رهبری روسیه، آماده اقدام مشترک با آمریکا در سوریه هستیم.»

روس‌ها از انتظارات متقابل خود هم گفته و اعلام کرده‌اند که «انتظار داریم آمریکا همکاری در سوریه باشد.»

ستاد مشترک ارتش روسیه از اوضاع میدانی نبرد با تروریست‌ها در سوریه هم گزارشی داده و اعلام کرده «اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد تروریست‌های مرتبط با جبهه‌النصره به کاروان کمک‌های بشردوستانه در حلب حمله کرده‌اند.»

روس‌ها دلیل اصلی شعله‌ور شدن آتش درگیری‌ها در شمال سوریه را حمله تانک‌های ترکیه و اجرای عملیات «سپر فرات» اعلام کرده‌اند.

ستاد مشترک ارتش روسیه به شکست خوردن آتش‌بسی که شامگاه عید قربان آغاز شده بود هم پرداخته و اعلام کرده که «حمله شبه‌نظامیان به مواضع ارتش سوریه که آنها را به پاسخ مجبور می‌کرد، عامل اصلی شکست آتش‌بس بود.»