ماجرا از این قرار است که ۳ باشگاه پرطرفدار استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی اول فصل گذشته قراردادی با سامانه هواداری  ۳۰۹۰ امضا کردند و قرار شد این سامانه در ازای در اختیار گرفتن برند این ۳ باشگاه به مدت ۳ سال کلیه هزینه‌های آنها را پرداخت کند. این سامانه فصل گذشته عملکرد کاملا موفقی در […]

۶۳۶۰۴۵۱۳۸۲۱۷۱۳۷۵۴۹ماجرا از این قرار است که ۳ باشگاه پرطرفدار استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی اول فصل گذشته قراردادی با سامانه هواداری  ۳۰۹۰ امضا کردند و قرار شد این سامانه در ازای در اختیار گرفتن برند این ۳ باشگاه به مدت ۳ سال کلیه هزینه‌های آنها را پرداخت کند. این سامانه فصل گذشته عملکرد کاملا موفقی در ۳ باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی داشت و آنها کوچکترین مشکل مالی را احساس نکردند تا کار به فصل جاری کشید. در شروع لیگ شانزدهم شرکت فناپ مسئولیت تبلیغات محیطی دور زمین را برای یک فصل بر عهده گرفت و در اولین اقدام سامانه هواداری به اسم ۳۰۴۰ طراحی کرد و از این ۳ باشگاه خواست که به فعالیت خود با سامانه ۳۰۹۰ پایان بدهند. آنها اعلام کردند که سازمان لیگ باید به عنوان مجری برگزاری بازی‌های لیگ برتر از سامانه هواداری استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی سود ببرد که این موضوع باعث درگیری شدید بین این ۳ باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران با سازمان لیگ شد.

در این بین علی اکبر طاهری، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس کار را در درست گرفت و به نمایندگی از مدیرعاملان ۲ باشگاه دیگر وارد دعوای حقوقی با سازمان لیگ شد که البته  در این امرموفق هم بود. روز گذشته محمد رویانیان، عضو جدید باشگاه سیاه جامگان مشهد در مصاحبه‌ای شدید الحن از سازمان لیگ بابت این که قرارداد ۳۰۴۰ را با باشگاه‌ها لغو کردند انتقاد کرد که امیر عابدینی، رییس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال پاسخ عجیبی به وی داد: از رویانیان انتظار دارم که با اطلاعات کافی در مورد مسائل صحبت کند. وقتی صحبت‌های او را خواندم متوجه شدم که اطلاعاتی که به او داده‌اند کم و ناقص است. واقعیت آن است که شرکت فناپ یک قرارداد با همراه اول امضا کرد. اما این قرارداد از سوی همراه اول به طور یکطرفه لغو شد و همراه اول به فناپ اعلام کرد سامانه ۳۰۴۰ حق فعالیت ورزشی ندارد و آن را تعطیل کرد. همراه اول سامانه هواداری سرخابی ها را جایگزین ۳۰۴۰ کرد.

این موضوع می‌تواند نشان می‌دهد که با توجه به سودی که از سامانه ۳۰۹۰ نصیب همراه اول شده است، این شرکت تصمیم گرفته با سامانه هواداری ۳۰۴۰ قطع همکاری کند تا برای اولین بار ۳ باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران بتوانند منافع خود را حفظ کنند و به نوعی جلوی سازمان لیگ در قطع کردن منافعشان را بگیرند.