اعطای لوح دایمی «تبریز، شهر جهانی بافت فرش» به شهرداری تبریز
اعطای لوح دایمی «تبریز، شهر جهانی بافت فرش» به شهرداری تبریز

دکتر صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: رئیس شورای جهانی صنایع دستی در حاشیه برگزاری شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان، لوح دائمی «تبریز شهر جهانی بافت فرش » را به سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز اعطا کرد. وی با یادآور شدن پیگیری های شهرداری تبریز برای کسب این عنوان جهانی، یادآور شد: سال گذشته تبریز […]

دکتر صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: رئیس شورای جهانی صنایع دستی در حاشیه برگزاری شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان، لوح دائمی «تبریز شهر جهانی بافت فرش » را به سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز اعطا کرد.

وی با یادآور شدن پیگیری های شهرداری تبریز برای کسب این عنوان جهانی، یادآور شد: سال گذشته تبریز از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی بافت فرش انتخاب شده بوده بود؛ با این حال، این موضوع بر اساس روال اعطای برندهای جهانی به شهرها، یک عنوان موقتی بود.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که  ثبت دایمی این عنوان ارزشمند، منوط به ارتقای زیرساخت‌های هنرصنعت فرش بوده است، خاطرنشان کرد: ایجاد موزه فرش، مطرح کردن بازار تاریخی مظفریه به عنوان یکی از مراکز مهم اعتلای هنر فرش، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع‌دستی و پیگیری اقدامات صنفی در این حوزه، از اقداماتی است که موجب شد عنوان حکم دایمی «پایتختی فرش دستباف جهان» به تبریز اعطا شود.

وی همچنین گفت: پس از بازدیدهای مجدد اعضای شورای جهانی صنایع دستی از زیرساخت‌ها و مراکز ارایه فروش فرش تبریز، اعضای شورای جهانی صنایع دستی بر ثبت دایمی این عنوان به نام تبریز تاکید داشتند.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که تبریز، در حوزه‌های مهم بین‌المللی در حال درخشش است، اظهار داشت: تبریزی که امروز در مجامع جهانی و بین‌المللی مطرح است، با سیمایی بانشاط و زنده، مورد توجه فعالان و ناظران حوزه گردشگری قرار گرفته است.

شهردار تبریز یادآور شد: خرسندیم که جایگاه ویژه کهن‌شهر تبریز روز به روز در حال ارتقا است و امیدواریم با تداوم این روند، هویت جهانی این شهر را احیا کنیم.