۶ مهر از موزه های آذربایجان شرقی رایگان بازدید کنید
۶ مهر از موزه های آذربایجان شرقی رایگان بازدید کنید

رئیس امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از بازدید رایگان موزه‌ها به مناسبت روز جهانی گردشگری در تاریخ ششم مهر خبر داد.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مهدی بزاز دستفروش با اشاره به اینکه روز ۶ مهر به عنوان روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری با شعار «گردشگری برای همه، همه برای […]

رئیس امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از بازدید رایگان موزه‌ها به مناسبت روز جهانی گردشگری در تاریخ ششم مهر خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مهدی بزاز دستفروش با اشاره به اینکه روز ۶ مهر به عنوان روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری با شعار «گردشگری برای همه، همه برای گردشگری»، اظهار کرد: بازدید از تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در روز جهانی گردشگری ، مصادف با ششم مهر ماه برای عموم مردم رایگان است.

 

وی گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم زمینه‌ انس هرچه بیشتر مردم را با موزه‌ ها و اماکن فرهنگی- تاریخی و آشنایی آن‌ ها با فرهنگ و تمدن غنی استان را فراهم کنیم.

 

گفتنی است آذربایجان شرقی دارای ۲۱ موزه می باشد که موزه های آذربایجان، مشروطه، قاجار، سنجش، محرم، قرآن و کتابت، سایت موزه عصر آهن، موزه تاریخ طبیعی، موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، موزه مؤسسه تاریخ و فرهنگ دانشگاه تبریز، موزه شهر و شهرداری و موزه ادبی استاد شهریار در تبریز و موزه ایلخانی مراغه، سنگ نگاره های مراغه، صفوی بناب، هدایای خامنه، ادب و عرفان اهر، موزه عشایر آذربایجان سراب، موزه مردم شناسی جنوب سهند، موزه باستانشناسی خداآفرین و موزه میانه در سایر شهرستان های آذربایجان شرقی قرار دارند.