ایران تنها حامی قدرتمند سوریه
ایران تنها حامی قدرتمند سوریه

هدیه خلف عباس رئیس مجلس نمایندگان سوریه در نشست خبری که پس از دیدار و گفت‌وگو با علی لاریجانی برگزار شد، اظهار داشت: با تشکر فراوان از لاریجانی به خاطر دعوت سخاوتمندانه ایشان و همچنین سپاس از جمهوری و ملت و دولت ایران و به ویژه رهبر معظم این کشور آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس‌جمهوری و […]

هدیه خلف عباس رئیس مجلس نمایندگان سوریه در نشست خبری که پس از دیدار و گفت‌وگو با علی لاریجانی برگزار شد، اظهار داشت: با تشکر فراوان از لاریجانی به خاطر دعوت سخاوتمندانه ایشان و همچنین سپاس از جمهوری و ملت و دولت ایران و به ویژه رهبر معظم این کشور آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس‌جمهوری و روحانی رئیس‌جمهور این کشور.

وی افزود: اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران نبود ما به عنوان کشور، ملت و ارتش قادر نبودیم امور خود را پیش ببریم لذا از حمایت‌های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی سپاسگزاریم.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه همچنین تصریح کرد: آقای لاریجانی به این موضوع اشاره کرد در زمانی که در شرایط سختی قرار داشتیم برادران ما در سوریه در کنارمان بودند. زمانی در گذشته از مرحوم حافظ اسد سوال شد که چرا تا این اندازه از جمهوری اسلامی حمایت می‌کنید که او در پاسخ گفت، ما امروز به عنوان برادر در کنار کشور جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌ایم و روزی خواهد رسید که تنها حامی ما این کشور خواهد بود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما حمایت برخی کشورها را نمی‌خواهیم بلکه آنها به ما شری نرسانند کافی است. منظور از این کشورها عربستان سعودی، قطر و ترکیه است.

خلف عباس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه خود با لاریجانی عنوان کرد: دیدار ما بسیار مثمر ثمر بود که در رابطه با موضوع مبارزه با تروریسم نیز مطالبی مطرح شد. جنگ تروریسمی که از پنج سال گذشته به ما تحمیل شد و توسط بیش از ۸۰ کشور این جنگ بر ما فشار وارد کرد و سوریه وارد مبارزه شد. تروریسم، تمدن و مسائل فرهنگی روسیه را نشانه رفت و تمام اماکن دیدنی این کشور را از بین برد و در حقیقت سوریه را متضرر کرد.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه ادامه داد: ما هر روز یک پیروزی را در سوریه به ثبت می‌رسانیم و این پیروزی مقابل جهان قرار می‌گیرد. ما هر گاه یک پیروزی را به دنبال داشتیم شاهد این بودیم که آمریکا خلاف حرفش عمل می‌کند. آمریکا مدعی است که با تروریسم مبارزه می‌کند ولی در حقیقت شریک تروریسم است و مصداق آن حملات اخیری است که در آسمان‌های سوریه اتفاق افتاد. آمریکا مدعی است که این حملات به اشتباه صورت گرفته است. چگونه اشتباهی است که ۴۵ دقیقه هواپیماهای آمریکایی در آسمان سوریه به پرواز درآمده‌اند؟

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما دلایل دیگری هم مبنی بر نقض تعهد آمریکا داریم که در صورت نیاز آنها را ارائه خواهیم داد که آمریکا این حملات را در جهت کمک به تروریسم انجام داده است.

خلف عباس همچنین خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر پیروزی‌های خوبی در مناطق مختلف سوریه انجام می‌دهیم به ویژه در منطقه حلب این کشور ولی در هر زمانی که ما پیروزی به دنبال داشتیم آمریکا حملاتش علیه ما را تشدید کرد. ما در حال حاضر در سوریه حرکت و اقداماتی را داریم و فعال هستیم. ما فعالیت‌هایی در زمینه‌های سیاسی و نظامی داریم. در حوزه نظامی نیز ما پیروزی‌هایی داشتیم. در عین حال نیز مواضع سیاسی در جهت مصالحه و تعامل نیز خواهیم داشت.

وی افزود: ما در کشوری هستیم که دارای حاکمیت است و همواره رئیس‌جمهوری داریم که در بین ملت سوریه دوست داشتنی است. بشار اسد همواره مقاومت دارد و مردم کشور خود را دوست دارد و ۶ سال مقاومتش در سال‌های اخیر دلیل بر این ادعاست. تصمیم در مورد سرنوشت سوریه نیز به دست ملت این کشور است.

وی در خاتمه گفت: از رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به خاطر فراهم کردن زمینه‌های مذاکره خوب و مثمر ثمر امروز تشکر می‌کنیم. ما همکاری‌های خوبی در زمینه پارلمانی بین دو کشور سوریه و ایران خواهیم داشت و کلیه زمینه‌های همکاری بین دو کشور را دنبال می‌کنیم و هر آنچه در راستای خدمت به دو کشور باشد را انجام خواهیم داد. از جمهوری اسلامی نیز به خاطر حمایت‌های بی دریغ و ارزشمندش تشکر می‌کنیم.