اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از محل حوادث غیرمترقبه به دریاچه ارومیه/ افزایش ۳۵ درصدی سطح آب دریاچه
اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از محل حوادث غیرمترقبه به دریاچه ارومیه/ افزایش ۳۵ درصدی سطح آب دریاچه

عیسی کلانتری با بیان اینکه ۸۶ پروژه عمرانی در راستای احیای دریاچه ارومیه طرح شده است، اظهار داشت: با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه تا به امروز و همچنین تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان سال‌جاری از حوادث غیرمترقبه از اقدامات شاخص برای احیا دریاچه بوده است. وی تصریح کرد: برای احیای دریاچه ارومیه […]

عیسی کلانتری

با بیان اینکه ۸۶ پروژه عمرانی در راستای احیای دریاچه ارومیه طرح شده است، اظهار داشت: با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه تا به امروز و همچنین تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان سال‌جاری از حوادث غیرمترقبه از اقدامات شاخص برای احیا دریاچه بوده است.

وی تصریح کرد: برای احیای دریاچه ارومیه بودجه یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی در کل پیش‌بینی شده است که از این مقدار ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

کلانتری با بیان اینکه در راستای فعالیت‌های شبانه‌روزی برای احیا دریاچه ارومیه نتیجه افزایش ۳۵ درصدی سطح آب نسبت به سال گذشته گزارش شده است، تصریح کرد: در حدود ۲ هزار و ۹۰ کیلومترمربع از وسعت آب پر شده است که این متراژ برای احیا بسیار چشمگیر بوده و نشان از موفقیت‌آمیز بودن پروژه‌های احیا است.

وی اذعان داشت: ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه در سه بخش هزینه خواهد شد که از این سه بخش قیمتی برای حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی شده است و البته صد در صد بودجه برای آب‌های زیرزمینی تخصیص داده شده است.

رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را برای تسریع در عملیات احیا انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: در حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از محل حوادث غیرمترقبه تامین شده است که ۳۰۰ میلیارد تامین شده و مابقی تا پایان سال‌ جاری خواهد بود.