جابجایی روزانه ۳۰ هزار مسافر با آغاز مسافرگیری مترو در محدوده مرکزی
جابجایی روزانه ۳۰ هزار مسافر با آغاز مسافرگیری مترو در محدوده مرکزی

دکتر صادق نجفی در حاشیه راه‌اندازی فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تبریز با همراهی مدیریت استان، پروژه قطار شهری تبریز را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده و علی‌رغم هزینه‌های هنگفت، در بخش‌های مختلف تامین زیرساخت‌ها و تقویت تجهیزات و واگن‌ها، اهداف حمل‌‌و‌نقل پایدار را […]

دکتر صادق نجفی در حاشیه راه‌اندازی فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تبریز با همراهی مدیریت استان، پروژه قطار شهری تبریز را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده و علی‌رغم هزینه‌های هنگفت، در بخش‌های مختلف تامین زیرساخت‌ها و تقویت تجهیزات و واگن‌ها، اهداف حمل‌‌و‌نقل پایدار را پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز شامل ایستگاه های عمیق دانشگاه، آبرسان، میدان‌قطب، میدان شهید بهشتی و میدان ساعت است که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در مدت یک سال اجرا شده است.

شهردار تبریز اضافه کرد: اجرای این پروژه سنگین با توجه به شرایط عمرانی در عمق ۲۸ متری زمین و همچنین گرمای طاقت‌فرسای تابستان گذشته، از مجاهدت عمرانی خادمان توسعه شهر و تلاش شبانه‌روزی کارگران حکایت دارد.

وی با بیان این‌که همگام با تقویت زیرساخت‌ها و توسعه ایستگاه‌ها، خرید واگن‌ها نیز مورد توجه شهرداری تبریز بوده‌است، گفت: با آغاز فرآیند مسافرگیری در محدوده مرکزی شهر، ۱۲ رام، معادل ۶۰ واگن در این مسیر حرکت خواهند داشت، که البته این امر، پس از اجرای تست‌های گرم‌وسرد مورد نیاز برای سازگاری واگن‌ها با ریل‌گذاری‌ها، میسر خواهد بود.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که با اجرای فاز سوم، خط یک مترو تکمیل خواهد شد، گفت: پروژه برای رسیدن به ایستگاه شماره ۱۸، نیازمند اعتباری در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با تحقق سهم دولت و اجرای برنامه‌های اقتصادی شهرداری، این موضوع با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: با آغاز مسافرگیری تا میدان ساعت، روزانه ۳۰ هزار مسافر، از طریق مترو جابجا حواهد شد که طبیعتاً این امر نقش اساسی در تسهیل ترافیکی شهر، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان و تعدیل وضعیت آلودگی هوا خواهد داشت.