آغاز مسافرگیری مترو از «ائل‌گلی تا میدان‌ساعت» پس از اجرای تست‌های فنی
آغاز مسافرگیری مترو از «ائل‌گلی تا میدان‌ساعت» پس از اجرای تست‌های فنی

صادق پشمینه‌آذر در حاشیه راه‌اندازی فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: خط یک قطار شهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه به مسافت ۱۷.۳ کیلومتر است که شش ایستگاه نخست آن از ائل‌گلی تا بلوار شهریار سال گذشته همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید. پشمینه‌آذر با بیان این‌که رفع […]

صادق پشمینه‌آذر در حاشیه راه‌اندازی فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: خط یک قطار شهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه به مسافت ۱۷.۳ کیلومتر است که شش ایستگاه نخست آن از ائل‌گلی تا بلوار شهریار سال گذشته همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

پشمینه‌آذر با بیان این‌که رفع نواقص ایستگاه‌های فاز دوم و اجرای دقیق آزمایش‌ها، نیازمند یک دوره چند هفته‌ای است، اضافه کرد: فاز دوم پس از اجرای تست‌های فنی ریل و واگن، آماده مسافرگیری شده و قادر خواهد بود  شهروندان را از ایستگاه ائل‌گلی تا میدان ساعت جابجا کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهرداری تبریز با اشاره به هزینه کلی خط یک گفت: با توجه به ارتباط ساختاری فازهای مختلف خط یک، تفکیک هزینه هر یک از فازها، ممکن نیست؛ با این حال می‌توان گفت اجرای خط یک تاکنون بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم خط یک از شهید محققی شروع و به ایستگاه لاله ختم می‌شود؛ این فاز هم‌اکنون در حال اجرا بوده و تکمیل آن نیازمند هزینه ۵۰۰ میلیارد تومانی است.